Сухомлинський дітям

пятница, 25 октября 2019 г.


Супервізори для вчителів НУШ

Метою супервізорів буде професійний та особистісний розвиток педагогів. Вони, зокрема, допомагатимуть вчителям долати професійні труднощі, протидіяти стресу, запобігати професійному вигоранню та зміцнювати позитивну самооцінку. Супервізія також допомагатиме коригувати освітній процес відповідно до завдань НУШ.
Міністерство освіти і науки запровадило систему професійної підтримки для педагогів Нової української школи.
Про це йдеться в наказі №1313 від 18 жовтня, повідомили на сайті МОН.
Супервізори (професійні помічники) допомагатимуть вчителям, їхнім асистентам, тренерам-педагогам, директорам та заступникам директорів шкіл, а також фахівцям ІРЦ.
Метою супервізорів буде професійний та особистісний розвиток педагогів. Вони, зокрема, допомагатимуть вчителям долати професійні труднощі, протидіяти стресу, запобігати професійному вигоранню та зміцнювати позитивну самооцінку. Супервізія також допомагатиме коригувати освітній процес відповідно до завдань НУШ.
Під час супервізії вчителі матимуть консультації щодо:
·         впровадження НУШ;   реалізації освітніх програм і навчальних планів, організації освітнього середовища;  впровадження сучасних методик і технологій навчання;  використання інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій;   самоосвіти та самовдосконалення;   побудови демократичної моделі управління закладом освіти.    Також супервізори зможуть бути фасилітаторами та допомагатимуть налагоджувати педагогіку партнерства.   Дивіться також “Меморандум співпраці батьків, учнів та педагогів”                Важливо розуміти, що супервізія – це не перевірка чи контроль. Супервізор – це наставник і консультант, який допоможе, підтримає, навчить нового та поділиться досвідом, – наголосила міністерка освіти і науки Ганна Новосад.        Супервізорів готуватимуть 311 тренерів, які пройшли спеціальне навчання цього року. Супервізорами можуть стати вчителі, тренери, тренери-педагоги, працівники закладів післядипломної педагогічної освіти, методисти, залучені до сертифікації експерти, а також директори шкіл та їхні заступники з навчально-виховної роботи.  Супервізія складатиметься із 1-3 наставницьких циклів, під час яких будуть застосовуватись індивідуальна та групова форми роботи за такими напрямами:         ознайомлення з результатами самооцінювання педагога та вибраними пріоритетами для розвитку;      спостереження за діяльністю педагога;         підтримка у створенні плану професійного розвитку;   наставницькі бесіди;         групове обговорення найкращих практик, труднощів (пошук шляхів вирішення), а також можливостей для розвитку.

четверг, 24 октября 2019 г.

    Вчителям
Шаблони для здійснення формувального оцінювання   
Сьогодні педагоги все більше згадують про поняття формувального оцінювання, яке дозволяє оцінити і скоригувати процес навчання, оскільки здійснюється в процесі навчання, і необхідне для того, щоб з’ясувати, чи успішно учні засвоюють матеріал, а також визначити, як необхідно будувати процес навчання в подальшому. Формувальне оцінювання покладене в основу оцінювання Нової української школи, і учні перших та других класів оцінюються саме за цим принципом. Міністерство освіти і науки України видало методичні рекомендації, які окреслюють напрями діяльності вчителя щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу, ми ж пропонуємо вашій увазі шаблони для здійснення формувального оцінювання, які можна використовувати не лише в початковій, але й у середній та старшій школі.  Оскільки при формувальному оцінюванні доцільно акцентувати увагу лише на позитивній динаміці досягнень учнів, враховувати, що оцінюється не учень, а його робота, вчитель може заповнювати індивідуальну картку навчального поступу учня, щоб зафіксувати прогрес (Індивідуальна картка навчального поступу учня). Також учитель може робити оцінювальний аркуш для класу чи групи, щоб визначити рівень засвоєння матеріалу відповідно до навчальної програми (Оцінювальний аркуш для групи). Одним з найкращих прийомів формувального оцінювання є використання таблиці ЗХД, яку учні заповнюють на початку вивчення теми (уроку) на по її завершенню (Таблиця ЗХД до теми).  Скачати  Детальніше тут...

понедельник, 7 октября 2019 г.

ПОУРОЧНІ ПЛАНИ  для вчителів 1 класу  
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО УРОКІВ
Навчання грамоти ЧИТАННЯ  за букварем "Я читаю", авт. Пономарьова
Навчання грамоти ПИСЬМО  за зошитом "Я пишу", авт. Пономарьова