ОЦІНЮВАННЯ ПО-НОВОМУ: як закордонний досвід оцінювання в початкових класах можна використати в Україні.
Оцінювання –
надзвичайно важливий елемент реформи шкільної освіти. Адже нові закон “Про
освіту”, Держстандарт початкової освіти, програми і навіть найкращі підручники
не підвищать якість освіти, якщо оцінку і далі ставитимуть лише за кількість
помарок, пропущених орфограм чи неправильно вирішених задач. Тому “Нова
українська школа” поцікавилася, як оцінюють досягнення учнів в інших країнах і
як можна врахувати цей досвід в Україні. Навіщо
українським школам потрібне нове оцінювання. У лютому Кабмін затвердив
новий Державний стандарт початкової освіти, який передбачає відхід від суто знаннєвої
школи до школи компетентностей. Вона полягає в тому, що учні отримують не лише
знання, а й уміння їх використовувати. Також новий Держстандарт передбачає
розвиток в школі не лише когнітивного інтелекту, а й емоційного (вміння
керувати емоціями, розуміти свої та емоції інших, вміння співпрацювати в
команді тощо). Ця складова також повинна оцінюватися, але не так, як це
відбувалося раніше, коли дитині ставили бал за старанність і поведінку. У
сучасній українській школі на цю складову не зважали. Вчителі знають, як
оцінити, скільки помилок дитина робить у диктанті, проте не знають, як
визначити рівень самостійності, вміння співпрацювати, висловлювати свою думку
тощо. Щоб оцінювати по-новому, вчителі потребують роз’яснень, інструментів і
рекомендацій. Про особливості оцінювання і новий підхід до нього читайте в
тексті співзасновниці ГО “Смарт Освіта” і радниці міністра освіти і науки
Іванни Коберник. ЧИТАТИ ТУТ...
Комментариев нет:
Отправить комментарий