Дошка пошани для всіх учнів.
Комікс про оцінювання в НУШ
Вже незабаром
перший дзвінок скличе всіх школярів до школи. 1 вересня 2018 року розпочнеться новий навчальний рік та впровадження Нової Української школи з 1 класу. Вчителі будуть вчити школярів не лише писати, читати і рахувати, а й навчать конструктивно виражати свої емоції та керувати ними, співпрацювати в парах і в групі, висловлювати свою думку, критично мислити, аналізувати, шукати різні варіанти рішень, мирно вирішувати конфлікти, брати на себе відповідальність за свої дії. Це так звані м’які навички (soft skills), визнані у світі як необхідна складова сучасної освіти, оскільки лише людина, яка володіє цими навичками і вміннями, може бути успішною в 21-му столітті.
перший дзвінок скличе всіх школярів до школи. 1 вересня 2018 року розпочнеться новий навчальний рік та впровадження Нової Української школи з 1 класу. Вчителі будуть вчити школярів не лише писати, читати і рахувати, а й навчать конструктивно виражати свої емоції та керувати ними, співпрацювати в парах і в групі, висловлювати свою думку, критично мислити, аналізувати, шукати різні варіанти рішень, мирно вирішувати конфлікти, брати на себе відповідальність за свої дії. Це так звані м’які навички (soft skills), визнані у світі як необхідна складова сучасної освіти, оскільки лише людина, яка володіє цими навичками і вміннями, може бути успішною в 21-му столітті.
Формувальне оцінювання ґрунтується не на кількісних (скільки помилок), а на
якісних показниках. Наприклад, як працював учень, чи співпрацював з іншими, чи
докладав зусилля, чи ставився до навчання з цікавістю. Це можливо оцінити лише
через спостереження за роботою учня, а не перевірку результатів навчання. “Спостереження
за навчальним поступом учнів та оцінювання цього поступу розпочинається з
перших днів навчання дитини у школі і триває постійно. Невід’ємною частиною
цього процесу є формування здатності дітей самостійно оцінювати власний поступ.
Передбачається, що за результатами формувального оцінювання вчитель може
підкорегувати навчальний процес, свою роботу, а також вибудувати індивідуальну
освітню траєкторію учня.
“Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний поступ учнів; формувати в дитини впевненість у собі, наголошуючи на її сильних сторонах, а не на помилках, діагностувати досягнення на кожному з етапів навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; підтримувати бажання навчатися та прагнути максимально можливих результатів; запобігати побоюванням помилитися”, – зазначено в методичних рекомендаціях.
“Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний поступ учнів; формувати в дитини впевненість у собі, наголошуючи на її сильних сторонах, а не на помилках, діагностувати досягнення на кожному з етапів навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; підтримувати бажання навчатися та прагнути максимально можливих результатів; запобігати побоюванням помилитися”, – зазначено в методичних рекомендаціях.
Тому важливо не порівнювати дітей між собою, а порівнювати те, як дитина
працювала раніше, і як – протягом періоду, що оцінюється. (Тобто наскільки
дитина виросла над собою ж.)
Художниця Анастасія Рожкова створила комікс, присвячений зміні
підходу до оцінювання в НУШ. Переглянути тут...
Публікуємо
ці зображення і нагадуємо про тексти на цю тему:
Оцінювання в
Новій українській школі: ресурс для розвитку замість вироку Детальніше читати...
Оцінювання
по-новому: як закордонний досвід оцінювання в початкових класах можна
використати в Україні Детальніше читати тут...
Як по-новому
оцінюватимуть учнів перших класів. Детальніше читати тут...
Комментариев нет:
Отправить комментарий