Сухомлинський дітям

четверг, 19 июля 2018 г.

  ГРА У ЖИТТІ ДІТЕЙ 
П’ять ігор-п’ятихвилинок для молодшої школи
Якщо в запасі у вчителя недостатньо часу, щоб влаштувати повноцінну корисну гру, на допомогу прийдуть ігри-п’ятихвилинки. Та й у літніх шкільних таборах їм будуть раді. Це не просто розвага, а спосіб для  дітей змінити вид діяльності та отримати важливий досвід.
«Алфавіт»
Об`єднайте дітей у групи по четверо. Кожній групі роздайте по чотири букви. Вони мають бути різними для кожної команди.
Завдання: протягом трьох хвилин діти мають вигадати та записати якомога більше слів, які розпочинаються із цих букв.
Після того, як визначений час минув, діти зачитують написане, а клас рахує, чия команда впоралася найкраще. Переможуть ті, хто пригадав найбільше слів.
Діти вчаться: виконувати завдання в ситуаціях обмеженого часу, працювати в команді, бути творчими та слухати один одного. ДЕТАЛЬНІШЕ ТУТ...

3 гри для виховання толерантності в молодшій школі
Світ навколо нас — багатогранний. І навіть наймолодші учні мають це розуміти. Адже в школі можуть навчатися діти з інвалідністю, з інших країн чи національних меншин. І створити приязне навчальне середовище в класі дуже важливо, бо кожна дитина хоче почуватися прийнятою, включеною в групу. Отож, як навчити толерантності найменших? Пропонуємо три гри, що допоможуть у роботі з учнями молодших класів.
«Обери собі команду»            Тривалість — 15-20 хвилин
Запропонуйте дітям сісти в коло. Роздайте кожному по одній наклейці. Це можуть бути зірочки, сонечка, квадрати чи кола. Головне, щоб усі вони були різних кольорів, так, щоб двічі не трапилася жовта зірка, наприклад. Наклейку діти ліплять собі на руку чи светр.
Завдання — за дві хвилини без слів згуртуватися в команди. Команди діти формують на свій розсуд.
Зазвичай, маленькі діти згуртовуються за критерієм кольору наклейок (червона зірка з червоним колом) або форми (трикутник з трикутником).
Обговоріть з дітьми кілька питань: «Чому ви обрали саме цих дітей, щоб об’єднатися в команду?», «Чи в світі взагалі бувають «однакові» люди?»
Який ефект?
Ми вчимо дітей критично думати та пізнавати. Розуміти, що на планеті не існує однакових людей, проте всі ми в чомусь схожі.
Наприкінці можете розпитати клас: «Як думаєте, чим ви схожі між собою, а чим відрізняєтеся?». Це допоможе дітям укріпити думку, що попри відмінності в зовнішності, вподобаннях, можна співпрацювати та проводити час разом.
3 гри на розвиток взаємоповаги у дітей в початковій школі
Як навчити дітей зауважувати сильні сторони однокласників, створити атмосферу в класі, де кожен почувається рівноцінною частиною команди, а не конкурує з іншими? Пропоновані ігри змалку навчають просоціальної поведінки. Формат завдань дозволяє залучити всіх дітей, особливо — сором’язливих, яким більше до душі виконувати завдання самостійно, проте — на користь всього класу.

«Якби я був тобою…»  ДЕТАЛЬНІШЕ ТУТ...
7 ігор із класного менеджменту для молодшої школи
Засвоєння знань на уроках неможливе, якщо в класі немає дисципліни та атмосфери, у якій кожен почуває себе безпечно та комфортно. Пропонуємо кілька ігор з Classroom Management, які допоможуть у цьому.
«Чарівний капелюх»    Тривалість — 10 хвилин
Діти пишуть свої імена та прізвища на окремих клаптиках паперу. Ці клаптики кладуть у капелюх або коробку, перемішують. Кожен по черзі витягує по одному клаптику. Учню, чиє ім’я витягнули і назвали, кажуть добрі слова або побажання. І так — аж до останнього клаптика в капелюсі.
Навіщо?
Такі прості завдання змалку вчать уважності до інших та емпатії. «Чарівний капелюх» допомагає не залишити без уваги жодну дитину в класі. Гра також формує в учнів розуміння того, що всі вони — рівні для вчителя, бо перебувають в однакових умовах, з тим самим завданням. І, звичайно, приємні слова підбадьорюють і створюють гарний настрій у колективі на весь день.
«Що в нас схожого?»    Тривалість — 10 хвилин
Вчитель роздає дітям картки із запитаннями щодо смаків, уподобань, звичок або сім’ї. Наприклад: «Яка твоя улюблена тварина?», «Чи є в тебе братик або сестричка?», «О котрій годині ти зазвичай лягаєш спати?»
Якщо це учні, які тільки вчаться читати і писати, можна використовувати картки з простими картинками, з яких зрозуміло, про що йдеться. Наприклад, картка, де намальовані кіт і пес. Чи картка з квадратиками різного кольору, якщо йдеться про улюблений колір.
Діти пишуть відповіді або ж просто думають над ними нетривалий час, а потім починають хаотично ходити по аудиторії, обирати собі пару та обговорювати, наскільки схожі або різні їхні смаки. Важливо, щоб учні не соромилися обирати партнера для спілкування самостійно. Однак вчитель може обмежити час спілкування кожної пари (наприклад, 2 хвилини), а потім попросити підійти до іншого однокласника.
Навіщо?
Гра згуртовує колектив, допомагає дітям більше дізнатися про однокласників. Знайти тих, чиї смаки їм імпонують. Водночас вправа вчить, що в кожного можуть бути свої вподобання, але це не заважає спілкуватися і бути друзями. Наймолодші учні починають на найпростішому рівні аргументувати свої вподобання та подавати інформацію у формі, яка є цікавою для інших дітей. Вправа також допомагає зменшити невпевненість у собі. Сором’язливих діток залучають до діалогу більш товариські напарники, таким чином починає діяти механізм взаємодопомоги та взаємопідтримки.
«Хто мене чує?»  Тривалість — 2-3 хвилини
Учитель каже: «Хто мене чує, поплескайте раз» і плескає в долоні. Потім продовжує: «Хто мене чує, поплескайте два». Гра триває до того моменту, поки діти не почнуть плескати всі разом, синхронно.
Навіщо?
Цей простий інструмент допомагає швидко встановити тишу в класі без негативних емоцій та підвищення голосу. Діти призвичаюються до цього маленького навчального ритуалу, а потім охочіше заспокоюються, коли ви проводите гру.
Дозвольте дітям використовувати ваш метод, якщо в них є потреба та бажання донести до однокласників важливу інформацію. Наприклад, на перерві. Чи під час підготовки до шкільних конкурсів або змагань. Учні повинні усвідомити, що думка кожного — важлива. І варто дослухатися, коли хтось просить хвилину цілковитої тиші. ДЕТАЛЬНІШЕ ТУТ...

П’ять ігор для розвитку довіри у початковій школі
Вчені довели, що довіра до світу так само важлива для успішності, які і рівень інтелекту. Як навчитися не конкурувати, а працювати разом? Як розгледіти в такому несхожому на тебе однокласнику — союзника? Ігри навчать цього краще, ніж слова.

Це не просто забавки, а серйозні вправи на формування довіри між дітьми. Вони допомагають учневі зрозуміти психологічний стан іншої дитини, висловлювати почуття і створювати комфортний емоційний фон у класі. Координатор Міжнародної Інноваційної школи Happy Nest із соціально-психологічних питань Владислав Борцюх ділиться досвідом організації психологічних ігор для учнів 1-5-х класів.  ДЕТАЛЬНІШЕ ТУТ...

Комментариев нет:

Отправить комментарий