Як учителям і
батькам зробити щось разом. Метод "фасилітації "
У школі запропонували провести якесь
свято і попросили батьків долучитися до організації. Батьки долучилися, але
неохоче, а деякі взагалі відмовились. Або учитель зібрав
батьків, аби обговорити, що вони можуть зробити спільно. Обговорили, придумали,
але так нічого і не організували. Як уникнути таких ситуацій? Як
перетворити шкільне життя у співпрацю між усіма його учасниками? Як досягти
того, щоб усі робили щось із задоволенням, а не тому, що їм делегували певний
обов’язок? У цьому може допомогти метод фасилітації. Як це робити,
продемонструвала фасилітаторка Зоя Зінов’єва під час міні-EdCamp у
селі Рокосово на Закарпатті. “Фасилітація – допомага групі бути продуктивною. Скільки часу ви
проводите на педагогічних нарадах? Скільки витрачаєте на те, щоб з кимось про
щось домовитись? Це багато часу. Що відбувається? Ми збираємось,
обговорюємо – часом добре, часом не дуже добре. І не завжди домовляємось
про те, що буде далі. Хто відповідає за рішення?”, – говорить Зоя
Зінов’єва. Можливий і інший варіант: учитель
збирає батьків, аби обговорити план заходів на найближчі дні, а вони думають: “Знову треба щось
робити, здавати гроші, вирішувати якісь проблеми”. “Це, звісно, перебільшення, але подібне може статись.
Хоча, звичайно, часто є кілька активних батьків (і це чудово, що на них можна
покластися). Але тут теж може статися перепона: коли в них є свої ідеї, які важко
узгодити”. Саме для того, щоб спростити
процес узгодження і перетворити спільні активності на щось цікаве для
всіх – потрібен метод фасилітації. Під час фасилітації у Рокосово, Зоя запропонувала нам подумати, що ми
(батьки, вчителі і шкільна адміністрація) хочемо і можемо зробити разом, щоб
виховати здорову і щасливу дитину. Детальніше тут..
Комментариев нет:
Отправить комментарий