пятница, 20 апреля 2018 г.


Як учителям і батькам зробити щось разом.                                Метод "фасилітації "         
У школі запропонували провести якесь свято і попросили батьків долучитися до організації. Батьки долучилися, але неохоче, а деякі взагалі відмовились. Або учитель зібрав батьків, аби обговорити, що вони можуть зробити спільно. Обговорили, придумали, але так нічого і не організували. Як уникнути таких ситуацій? Як перетворити шкільне життя у співпрацю між усіма його учасниками? Як досягти того, щоб усі робили щось із задоволенням, а не тому, що їм делегували певний обов’язок?  У цьому може допомогти метод фасилітації. Як це робити, продемонструвала фасилітаторка Зоя Зінов’єва під час міні-EdCamp у селі Рокосово на Закарпатті.   “Фасилітація – допомага групі бути продуктивною. Скільки часу ви проводите на педагогічних нарадах? Скільки витрачаєте на те, щоб з кимось про щось домовитись? Це багато часу. Що відбувається? Ми збираємось, обговорюємо – часом добре, часом не дуже добре. І не завжди домовляємось про те, що буде далі. Хто відповідає за рішення?”– говорить Зоя Зінов’єва.  Можливий і інший варіант: учитель збирає батьків, аби обговорити план заходів на найближчі дні, а вони думають: “Знову треба щось робити, здавати гроші, вирішувати якісь проблеми”“Це, звісно, перебільшення, але подібне може статись. Хоча, звичайно, часто є кілька активних батьків (і це чудово, що на них можна покластися). Але тут теж може статися перепона: коли в них є свої ідеї, які важко узгодити”.  Саме для того, щоб спростити процес узгодження і перетворити спільні активності на щось цікаве для всіх – потрібен метод фасилітації.  Під час фасилітації у Рокосово, Зоя запропонувала нам подумати, що ми (батьки, вчителі і шкільна адміністрація) хочемо і можемо зробити разом, щоб виховати здорову і щасливу дитину. Детальніше тут..

Комментариев нет:

Отправить комментарий