САМООСВІТА.

САМООСВІТА.         Учитель-це вдумливий дослідник
"Педагогічна теорія повинна бути чуйним компасом, що вказує, куди і як вести дитину, світлом, що осяює практику"  В. Сухомлинський
Давня мудрість говорить: "Хто стоїть на місці, той відстає». А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед і не зупинятися, а досягнувши вершини,  підійматися вище". У цьому й полягає основна місія сучасного учителя. На мою думку, найважливіша риса сучасного вчителя - уміння й бажання вчитись, не зупинятись на досягнутому,  завжди шукати новизну. Адже людина, яка цікавиться всім, що її оточує, не подаватиме «суху теорію», а зробить кожний урок цікавим і пізнавальним.  І це, мабуть, єдине, чим можна завоювати повагу та прихильність учнів та досягти головної мети своєї роботи – навчити.

Обмін досвідом моя книжка "Використання інтернет ресурсів"  Набрати 28 потім 74jy

         
      НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
Концепція "Нова українська школа"      дивитись тут...
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ початкової освіти ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87
СУЧАСНІ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ
Розвиток дитини ДЕТАЛЬНІШЕ ТУТ...
Українська мова Письмо для себе Методична система Щоденні 5 (Письмо для себе) 
Українська мова Технологія «Сторітелінг»
Українська мова Стратегія розвитку критичного мислення «Кубування»
Українська мова Методична система «Щоденні 5» (Робота зі словами)
ЧИТАННЯ  DAILY 5. Читання для когось 
Перелік Засобів навчання у початковій школі  Дивитись тут
Тестові завдання з математики 4 клас  Тут...
Тестові завдання з української мови 4 клас  Тут...
Міністерство освіти і науки запропонувало для громадського обговорення документу проект Державного стандарту початкової школи за посиланнями  Документ оприлюднено на сайті відомства. За інформацією Міносвіти, проектом нового державного стандарту визначено мету та принципи організації освітнього процесу у початковій школі, загальну характеристику змісту навчання, що охоплює перелік освітніх галузей. Також документ містить державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, співвідношення між освітніми галузями і гранично допустимим навантаженням, що подано в базовому навчальному плані тощо. Проектом передбачено впровадження нового змісту освіти, який ґрунтується на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві. Автори проекту Державного стандарту початкової освіти зазначають, що формування знань, умінь, ставлень, які є сутністю компетентнісного підходу, має забезпечити у майбутньому здатність особистості успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади.

Зрозуміти новий Стандарт. Інструкція для вчителів           Це – проект нового Державного стандарту початкової загальної освіти. Цього навчального року (2017/2018) його використовуватимуть у навчальному процесі 100 шкіл по всій Україні, які пілотуватимуть Нову Українську Школу (НУШ). На підставі цього пілотування та громадського обговорення, буде підготовлено фінальну версію Державного стандарту початкової загальної освіти. Остаточну версію затвердить Кабінет Міністрів України.Від вересня 2018 року, коли стартує повномасштабна реформа загальної середньої освіти, учні всіх перших класів України почнуть навчатись за новим Стандартом.                                         Навіщо він взагалі потрібен? Державний стандарт початкової загальної освіти визначає, що саме мають знати й уміти учні по закінченню певного циклу навчання, окреслює ідейні засади та принципи навчально-виховного процесу, логіку його організації тощо. Користуючись Стандартом, вчителі зможуть розробляти свої навчальні програми та курси на основі інтеграції предметів. Адже Стандарт визначає спільні очікувані результати, які учень має досягнути за певний період. А шляхи досягнення цих результатів – тобто навчальні програми – можуть бути різними.                                                                                                      На основі Стандарту, МОН має розробити і затвердити Типові навчальні плани і Модельні навчальні програми предметів або курсів (про них – далі), а також організувати забезпечення загальноосвітніх начальних закладів навчально-методичними комплектами. Що передбачає цей проект Стандарту? Стандарт проголошує презумпцію талановитості дитини, рівний доступ до освіти і відсутність будь-яких форм дискримінації. Серед принципів цього стандарту:– цінність дитинства – тобто відповідність вимог віковим особливостям дитини;  
– радість пізнання та розвиток особистості – тобто плекання самостійності та незалежного мислення замість “навченої безпорадності”;                                                                                       – принципи здоров’я та безпеки – формування здорового способу життя та створення безпечних умов для фізичного та психоемоційного розвитку дітей. Це особливо важливо для дітей молодшого шкільного віку – вони мають навчатися в атмосфері взаємної довіри та поваги, без цькувань та насильства. У Стандарті вказано, що між 2 і 3-ою академічними годинами варто проводити рухливі ігри, зазвичай на вулиці. У навчальних програмах з усіх предметів і курсів передбачено 20% резервного часу, який вчитель може використовувати на свій розсуд (на засвоєння навчального матеріалу, піти з учнями в музей тощо). Наприкінці кожної чверті – корекційно-рефлексійний тиждень для подолання розбіжностей учнів, адже всі вони навчаються згідно зі своїми темпом та особливостями. Стандарт передбачає інтегроване навчання в початковій школі. Зміст початкової освіти розроблено на основі компетентнісного підходу.                                            
Що таке компетентності? Стандарт дає таке визначення: це динамічна комбінація знань, умінь і практичних навичок, способів мислення, світоглядних і громадянських якостей, морально-етичних цінностей, яка визначає здатність особи успішно здійснювати навчальну діяльність. Тобто не знання заради знань – а вміння їх застосовувати в реальному житті. Якщо ще стисліше: не що ти знаєш – а як ти цим вмієш користуватися. Саме тому в Стандарті постійно вказуються прив’язки до досвіду дитини та можливостей застосувати здобуті знання на практиці. Ось, наприклад, кілька конкретних очікуваних результатів з мовно-літературної освітньої галузі. Наприкінці 4-го класу дитина вже “обґрунтовує своє ставлення до усного повідомлення, наводячи приклади з власного досвіду, а також спираючись на набуті знання’, та “вступає і підтримує навчальний діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями”. А ось так виглядають конкретні очікувані результати в природничій освітній галузі: “пояснює значення крові в організмі людини, значення шкіри для організму людини та її гігієни, гігієни органів чуття’, “застосовує компас, мікроскоп, розрізняє джерела енергії, пояснює корисність застосування відновлювальних джерел енергії”.                                            Навіщо вводиться інтеграція? Дитина в ранньому віці сприймає світ цілісно, а не по-предметно. Тому навчання в початковій школі буде інтегрованим – предмети будуть об”єднуватись довкола цікавих для дитини тем чи проблем. Проект Стандарту вводить інтегрований підхід у навчанні. При цьому варто розуміти, що інтеграція предметів вже давно не є чимось експериментальним – тож в українських школах впроваджується не щось абсолютно нове та неперевірене. Більше того, в Україні є школи, які давно вже працюють за таким інтегрованим підходом у навчанні. Теми для викладання змісту в рамках інтегрованих курсів можуть обирати як вчитель, так і діти.                                                                
Як буде реалізовуватись така інтеграція? Пропонується інтегрувати сім освітніх галузей у курс “Я досліджую світ”. Окремими навчальними предметами залишаються іноземна мова, фізкультура та мистецтво. Звичні для нас “українська мова” та “математика” пропонується теж інтегрувати, але не повністю. 3 4-х годин на тиждень вивчення математики один урок викладатиметься в рамках інтегрованого курсу, а інші три – як окремі навчальні предмети. Так само з українською мовою. Автори стандарту пропонують 2 години цього навчального предмету викладати в рамках курсу “Я досліджую світ’, а решту 5 – як окремий предмет “Українська мова”. Які освітні галузі визначає Стандарт? Загалом їх 9 (у дужках наводимо скорочення, яке використовується в індексі державних вимог до обов’язкових результатів навчання):       
Мовно-літературна (МОВ)                                                                                                                     
Математична (МАО)                                                                                                                     
Природнича (ПРО)                                                                                                                 
Технологічна (ТЕО)                                                                                                                                  Інформатична (ІФО)                                                                                                                    Соціальна і здоров’язбережна (СЗО)                                                                                                   Фізкультурна (ФІО)                                                                                                             Громадянська та історична (ГІО)                                                                                                    Мистецька(МИО)                                                                                                                                    Як користуватися Стандартом? На основі цього Стандарту вчителі самостійно, чи об'єднавшись у групи, створюють навчальні програми. Така навчальна програма предмету або ж курсу описує його зміст відповідно до конкретних очікуваних результатів, підходи до інтегрування, засоби оцінювання учнів тощо.                                                                             Вчителі можуть також використовувати Модельну навчальну програму, розроблену експертним середовищем та затверджену МОН, і за її зразком створювати свою навчальну програму. Під час нещодавніх тренінгів для тих, хто пілотуватиме Нову Українську Школу, експерти та вчителі працювали в тому числі над створенням такої Модельної навчальної програми. Після затвердження МОН вона буде доступна для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Для підтримки вчителів МОН створює Національну електронну платформу. Вона міститиме методичні рекомендації з конструювання навчальних програм предметів і курсів, інформацію про ресурси для цього та засоби оцінювання. Бета-версія такої платформи вже є: http://nus.inf.ua/Відтак вчителі можуть починати обмінюватися своїми матеріалами та спостереженнями.                                                                                                                                    Обсяг та види перевірних робіт у початкових класах  Дивитись тут...
5 причин бути і залишатися вчителем

Самим важливим явищем в школі, самим повчальним предметом, самим живим прикладом для учня являється сам вчитель. 
Він — втілення самого методу навчання, 
саме відображення принципу виховання.  
                                                                                      А Ф. Дістервег
 КРЕАТИВНІСТЬ
ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ                    
РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ
1 клас НУШ
УРОК У НОВІЙ ШКОЛІ. 
РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ
Впровадження НУШ на Черкащині
ЕКСКЛЮЗИВНО НУШ ДЛЯ 1 КЛАСУ
ЯК ДОПОМОГТИ ДІТЯМ ВЧИТИСЯ?


Одна з головних вимог сучасності до викладача, вчителя – постійно вчитися і розвиватися. Тримати руку на пульсі передових педагогічних досліджень, наукових розробках, методиках. Застосовувати сучасні технічні досягнення, легкість поводження з якими слугує хорошим прикладом для наслідування та адаптації молоді в світі новітніх технологій.
Самоорганізація та амбіційність підкорюють вершини багатьох професій. Вчительська діяльність не являється виключенням. Деякі з таких вершин - це звання директора навчального закладу, завуча, методиста. Досвід викладання та вік кандидата відходять на друге місце, пропускаючи в перед лідерські якості – енергійність та амбіційність, менеджерські вміння - далекоглядність та компетентність. Ефективне управління, злагоджена та результативна робота колективу, відмінні показники учнівської успішності далеко не всі завдання з котрими може справитися  компетентний, амбіційний спеціаліст – молодий вчитель.                 
Робоче місце та умови роботи мають колосальний вплив на ментальне та фізичне здоров´я людини. І в цьому відношенню вчителю можна лише позаздрити, адже його оточує постійна молодість та гра, цікавість та бадьорість. Життєва радість дітей може передаватись вчителю котрого вони поважають і цінують як наставника.                   
Вчителем можна стати, але не завжди остатись. Природне почуття такту, психологічна стійкість та самоконтроль -  являються основними якостями викладача на шляху до успішних результатів. Декому ці характеристики дані від природи, декому ні. Тоді стає в пригоді вміння бути прикладом для наслідування – чи не головний критерій успіху в навчанні, в наслідуванні. І цей навик можна опанувати, роблячи акцент на свою індивідуальність та харизму.
Вчені прийшли до висновку, що все життя людини, вся її поведінка і навіть старіння визначається інтелектом, а якщо конкретніше, то центральною нервовою системою. Чим більш розвинений мозок людини, чим злагодженіше протікають внутрішні процеси організму, тим довше зберігається гармонія, закладена самою природою в існування людини. Так що активність, життєва сила організму, радість від життя притаманна людям з високим рівнем розумового розвитку, чому і сприяє робота вчителя. 
Якості педагога – майстра:
“Учительська професія – це людинознавство, постійне проникнення в складний духовний світ людини, який ніколи не припиняється…  Це подив перед багатогранністю і невичерпністю людською”;
” … практична педагогіка – це знання й уміння, не тільки доведені до ступеня майстерності, але й підняті до рівня мистецтва…
читати далі...
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
 "ПЛАН РОБОТИ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ НАД САМООСВІТОЮ"


Використання елементів казкотерапії для емоційного розвитку дітей https://docs.google.com/document/d/1UENSfyrBpmiY1bphrPVWtO5uGY5xD8rRCiHC9WBSK5w/edit
Користь від читання дітям уголос
https://docs.google.com/document/d/1UYTjI24LEJPuJF_UC4fXiUFLm3UHYAErz0ca03s28EM/edit




2 комментария:

  1. "Самим важливим", "самим повчальним", "самим живим"... Як правильно - у відео. https://rudana.com.ua/projects/naykrashchyy-chy-samyy-krashchyy-yak-pravylno

    ОтветитьУдалить