суббота, 23 июня 2018 г.

пятница, 22 июня 2018 г.

Дошка пошани для всіх учнів. 
Комікс про оцінювання в НУШ

Вже незабаром 
перший дзвінок скличе всіх школярів до школи. 1 вересня 2018 року розпочнеться новий навчальний рік та впровадження Нової Української школи з 1 класу. Вчителі будуть вчити школярів не лише писати, читати і рахувати, а й навчать конструктивно виражати свої емоції та керувати ними, співпрацювати в парах і в групі, висловлювати свою думку, критично мислити, аналізувати, шукати різні варіанти рішень, мирно вирішувати конфлікти, брати на себе відповідальність за свої дії. Це так звані м’які навички (soft skills), визнані у світі як необхідна складова сучасної освіти, оскільки лише людина, яка володіє цими навичками і вміннями, може бути успішною в 21-му столітті.
Формувальне оцінювання ґрунтується не на кількісних (скільки помилок), а на якісних показниках. Наприклад, як працював учень, чи співпрацював з іншими, чи докладав зусилля, чи ставився до навчання з цікавістю. Це можливо оцінити лише через спостереження за роботою учня, а не перевірку результатів навчання. “Спостереження за навчальним поступом учнів та оцінювання цього поступу розпочинається з перших днів навчання дитини у школі і триває постійно. Невід’ємною частиною цього процесу є формування здатності дітей самостійно оцінювати власний поступ. Передбачається, що за результатами формувального оцінювання вчитель може підкорегувати навчальний процес, свою роботу, а також вибудувати індивідуальну освітню траєкторію учня.  

“Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний поступ учнів; формувати в дитини впевненість у собі, наголошуючи на її сильних сторонах, а не на помилках, діагностувати досягнення на кожному з етапів навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; підтримувати бажання навчатися та прагнути максимально можливих результатів; запобігати побоюванням помилитися”, – зазначено в методичних рекомендаціях.
Тому важливо не порівнювати дітей між собою, а порівнювати те, як дитина працювала раніше, і як – протягом періоду, що оцінюється. (Тобто наскільки дитина виросла над собою ж.)
Художниця Анастасія Рожкова створила комікс, присвячений зміні підходу до оцінювання в НУШ. Переглянути тут...
Публікуємо ці зображення і нагадуємо про тексти на цю тему:
Оцінювання в Новій українській школі: ресурс для розвитку замість вироку Детальніше читати...
Оцінювання по-новому: як закордонний досвід оцінювання в початкових класах можна використати в Україні Детальніше читати тут...
Як по-новому оцінюватимуть учнів перших класів. Детальніше читати тут...

четверг, 21 июня 2018 г.

ІНТЕРАКТИВНИЙ КОМПЛЕКС SMART Board –НОВИНКА В РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
    Сучасний розвиток і впровадження нових інформаційних технологій у навчальний процес наклали відбиток на розвиток особистості сучасної дитини. Для початкової школи це означає зміну пріоритетів  розстановці цілей освіти: одним з результатів навчання і виховання в школі має стати готовність дітей до оволодіння сучасними комп'ютерними технологіями і здатність актуалізувати отриману з їх допомогою інформацію для подальшої самоосвіти. Для реалізації цих цілей виникає необхідність застосування в практичній діяльності вчителя початкових класів різних стратегій навчання молодших школярів і в першу чергу використання інформаційно-комунікативних технологій, які побудовані на базі SMART Notebook, який більше відомий під назвою «інтерактивна дошка». Використання SMART Notebook на різних уроках у початковій школі дозволяє розвивати вміння учнів орієнтуватися в інформаційних потоках навколишнього світу, оволодівати практичними способами роботи з інформацією, розвивати вміння, що дозволяють обмінюватися інформацією за допомогою сучасних технічних засобів.
Використання SMART Notebook у початковій школі дозволяє перейти від пояснювально-ілюстрованого способу навчання до діяльнісного, при якому дитина стає активним суб'єктом навчальної діяльності. Це сприяє усвідомленому засвоєнню знань учнями.  Очевидно, що SMART Notebook – потужний педагогічний інструмент в руках вчителя, ним треба володіти та широко використовувати на своїх уроках.
ОЗНАЙОМИТИСЯ З РОБОТОЮ  ДЕТАЛЬНІШЕ ТУТ...
Мультимедійні уроки для 1-го класу
Українська мова   Детальніше тут...
Математика    Детальніше тут...
Мистецтво    Детальніше тут...

суббота, 16 июня 2018 г.

   ВЧИМОСЯ  РАЗОМ! ЦЕ НЕОБХІДНО ЗНАТИ!
«Масаж олівцями» - методика оздоровчого впливу на руки.
Рух пальців і кистей рук дитини мають на її розвиток особливий вплив. Фахівці стверджують, що ігри за участю рук і пальців сприяють гармоній­ному розвитку тіла і розуму, підтримують у належному стані мозкові системи. Японський лікар Намікосі Токудзіро ство­рив методику оздоровчого впливу на руки. Він стверджував, що пальці мають велику кіль­кість рецепторів, які надсилають імпульси до центральної нервової системи людини. На ки­стях рук є чимало акупунктурних точок, масажуючи які можна впливати на внутрішні орга­ни, що рефлекторно з ними поєднані. По насиченості акупунктурними зонами кисть не поступається вуху чи стопі. Східні медики встановили, що масаж великого паль­ця підвищує функціональну активність голо­вного мозку, масаж вказівного пальця пози­тивно впливає на стан шлунку, середнього — на кишечник, безіменного — на печінку і нир­ки, мізинця — на серце. 
Будьте здорові!!!

понедельник, 11 июня 2018 г.


Реформа української школи, або як оформити 
кабінети у стилі НУШ (методичні вказівки)
Не треба пояснювати як впливає на увагу та бажання вчитися зручне облаштування.  Саме оточуючі речі створюють потрібний комфорт для поглинання інформації дитиною.
Навчальний процес тепер не потребує більше стандартного розташування учбових місць по рядах. Нехай дитина сама вибере собі  місце на якому почуватиметься зручно. Компактність – головний фактор.
Звичайно дошка це найголовніший елемент класної кімнати. Зараз є багато різновидностей, але найбільшою популярністю користуються інтерактивні дошки. Це дуже зручно. В один момент ви пишете потрібну інформацію, а в інший показуєте карту чи інший наочний матеріал. Особливо це стосується завдань.
Єдина проблема полягає в тому, що концепція НУШ полягає у залученні кожного. А з такою дошкою може працювати лише вчитель, або викликаний учень. Дивитися як хтось робить те, що потрібно кожному не дуже вдала ідея.
Звичайно можна вийти з цього положення закупивши для кожного планшет. Та тут все залежить від бюджету. Єконом-варіант: проектор + дидактичний матеріал для кожного. Детальніше...

суббота, 2 июня 2018 г.

Свято "Прощавай, Початкова школо!"
31 травня учні 4-Б класу святкували свій перший міні-випускний.
"Чотири роки ми разом із вами, дорогі діти, піднімались сходинками країни Знань — дедалі вище і вище. Сьогодні ви залишаєте зі мною свої пустощі, неслухняність, свої перші дитячі радощі, свої добрі серця. Нехай у моїй пам’яті, і у вашій буде тільки все хороше і привітне. Не можна сказати, що закінчується дитинство наших дітей. Однак нинішній день проводить невидиму межу між дитинством та юністю."
Міні випускний І частина
  Танець "Амерікано" танцюють дівчата 4-Б класу на святі 
"Прощавай, Початкова школо"
          Прямуйте, діти, в добру путь!
          У світ, де вчаться і ростуть.
          Розумні і щасливі будьте!
         А перші кроки не забудьте!