МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА

                   
На цій сторінці до вашої уваги розробки уроків з різних предметів у початковій школі.












Для колег-учителів  ДПА Інтегровані роботи варіанти № 1, 2, 3, 4 (згідно вимог)  
Навчальні програми НУШ (для 1-4 класів)
Типова освітня програма розроблена під керівництвом 
О. Я. Савченко.
Tипова освітня програма під керівництвом Р. Б. Шияна.
Календарно-тематичне планування 4 кл Математика І і ІІ сем. читати тут...
Календарно-тематичне планування 4 кл Українська мова,
Літературне читання І і ІІ сем. Читати тут...
календарні  плани
2017-2018 н.р. Державна підсумкова атестація. 
Математика  Скачати тут..
МАТЕМАТИКА  Всі варіанти Скачати тут...
Українська мова (інтегрована контрольна робота) Скачати тут...
2016-2017 н.р. Державна підсумкова атестація. Скачати тут...
2016-2017 н.р.ДПА Українська мова Ознайомитись тут...
                        ДПА Літературне читання Ознайомитись тут...
                        ДПА Математика Ознайомитись тут...
Природознавство Урок-гра  Що? Де? Коли? «Я відкриваю для себе світ рослин.»        читати далі..
ЛІТЕРАТУРНЕ  ЧИТАННЯ Тема. Позакласне читання. «Хто веселий, той сміється, тому все в житті вдається» Використання методу «Шість мислячих капелюхів» Едварда де Боно
Білий –        інформація, збагачення себе новими конкретними знаннями.
Червоний це формування свого ставлення до подій та їхніх учасників, можливість висловити свої почуття.
Жовтий    простеження позитивних сторін явища, можливі успіхи
Чорний –     це вказівка на негативні сторони, помилки, критика, яка захищає нас від нерозважливих і непродуманих дій, вказує на можливі ризики.
Зелений –   зосередження на творчості, альтернативних рішеннях,  втілення нових пропозицій, ідей.
Синій –        контроль за розумовим процесом, використовується  щоб узагальнити досягнуте, зробити підсумок.
читати тут...
Розробка уроку математики у 3 класі.
Тема.  Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення  числа 6.
Мета. Формувати в учнів навички множення числа 6. Вправляти школярів у розв’язуванні задач відомих видів. Удосконалювати вміння дітей обчислювати значення виразів. Розвивати математичне мислення, кмітливість; вміння учнів застосовувати прийоми усного додавання, віднімання двоцифрових чисел, та знання вивчених випадків таблиці множення і ділення у процесі розв’язування прикладів і задач. Виховувати почуття захоплення красою підводного царства, бажання більше знати про мешканців моря.
Обладнання: мультимедійна система, ілюстрації по темі, картки для індивідуальної та групової роботи.
Тип уроку.  Урок застосування знань, умінь і навичок.
Форма проведення уроку.  Урок – подорож.
Педагогічні інноваційні технології:  ІКТ, система розвивального навчання Л.Занкова, технологія «Створення ситуації успіху»,
Мета системи розвивального навчання – створення на уроці умов для прояву пізнавальної активності учнів.


Урок математики у 4 класі    Розділ. Ділення багатоцифрових чисел.
Тема. Письмове ділення багатоцифрових чисел на розрядні числа (загальний випадок)   виду:  45 780: 60  і 2 999600 : 700. Задачі на рух
Мета. Ознайомити учнів з письмовим діленням багатоцифрових чисел на розрядні двоцифрові і трицифрові числа. Вчити учнів виконувати ділення багатоцифрових чисел на круглі двоцифрові і трицифрові числа. Закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі на рух. Формувати обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення, математичну кмітливість. Виховувати почуття дружби,  відповідальність за товаришів.

Обладнання: таблиця “Ділення на розрядні числа”, таблиці для усних обчислень, індивідуальні картки для опитування, креслення умови задачі.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Читати далі...
Урок математики у 1 класі
Тема. Лічба в межах 20 Попереднє і неступне число. Додавання й віднімання виду 14+1, 17-1. Розвязування задач.
     Мета. Формувати свідоме засвоєння учнями помісцевого значення цифр та десяткового складу чисел. Закріпити  знання письмової нумерації чисел 11-20. На основі знань про нумерацію чисел ознайомити з прийомами додавання та віднімання виду 14+1, 17-1, що грунтується на знанні десяткового складу чисел. Розвивати навички усного рахунку, логічного мислення, обчислювальні навички учнів. Формувати вміння розвязувати  задачі  опрацьованих видів.
Виховувати дружелюбність, бажання прийти на допомогу, старанність.

     Обладнання: набір таблиць, «Математика 1 клас», комп'ютерна система, індивідуальний лічильний матеріал,посібники-аплікації (таблиці з рухомими деталями).
Читати далі...
Урок математики у 3 класі.
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Складання задач за даним виразом. Задачі на дії одного і різних ступенів.
Мета. Закріпити знання табличних результатів множення числа 9; закріплювати вміння знаходити невідомі компоненти дії ділення; вправляти учнів у застуванні таблиць множення і ділення під час розв’язування задач; вправляти учнів у складанні задач за даним виразом. Розвивати кмітливість, логічне мислення. Виховувати бережливе ставлення до хліба.
Тип  уроку : застосування знання, умінь і навичок
Обладнання : таблиці усних обчислень, картки для індивідуальної роботи, сюжетні ілюстрації, записи прикладів, короткий запис задачі, запис прислів'я білий папір, шаблони зернового стебла, зернин.
Урок математики у 3 класі.
Тема: Нумерація трицифрових чисел. Розпізнавання трикутників різних видів.
Мета: повторити основні питання усної та писемної нумерації 3- х чисел. Формувати навички писемного множення багатоцифрового числа на одноцифрове з переходом через розряд. Учити дітей розрізняти трикутники різних видів. Закріпити вміння розв’язувати рівняння, удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі. Виховувати у дітей
Тип уроку: Комбінований
Урок математики у 1 класі.
Тема.  Один і багато. Число і цифра. Зіставлення цифри і числа предметів. Написання елементів цифр 1 і 2.
Мета.  Уточнити значення понять «один» і «багато».Учити  школярів співвідности число і кількість предметів. Ознайомити дітей з поняттям «число» і «цифра».Формувати навички лічби.Закріпити поняття «зверху» - «знизу», «зліва» - «справа».
Розвивати мислення, кмітливістьучнів та навички написання елементів цифр.
Виховувати дружелюбність, бажання прийти на допомогу, старанність.
Тип уроку. Комбінований    
Обладнання: набір таблиць, «Математика 1 клас», комп'ютерна система, мультимедійна презентація, індивідуальний лічильний матеріал, посібники-аплікації (таблиці з рухомими деталями).
                  Урок з образотворчого мистецтва                            
Тема.   Вірні друзі людини. Ліплення собаки за уявою.
Мета.  Вчити дітей працювати з пластичним матеріалом, відчувати зв'язок форми з реальними формами. Удосконалювати навички роботи з пластиліном. Розвивати дрібну моторику рук, образне мислення , відчуття пластики та форми; розвивати уяву, фантазію. Прищеплювати любов до прекрасного.   Розвивати уміння правильно застосовувати прийоми ліплення, визначати форму і пластику окремих частин будови тварин ( тулуба, голови, лап, вух, хвоста) і відтворювати їх образ у ліпленні.  Розширити поняття про роль собаки в житті людини. Провести бесіду про мистецтво скульптури. Повторити правила і прийомами роботи з пластиліном – розм’якшуванням, розкачуванням, розмазування, витягуванням, обрізання стеками, примазуванням.  Вдосконалювати уміння передавати пропорційні особливості будови різних тварин. Вуховувати любов до природи, акуратність, старанність.

Обладнання. Пластилін, стеки, дощечки, серветки, клейонки на столи, ілюстрації тварин, картки зі словами, магнітофон, проектор, презентація.


Урок з навчання грамоти
Тема.                            Звук ш. Позначення його буквою «ш» ша .
                            Читання речень. Опрацювання тексту «Хороша гра».
Мета.                 Ознайомити учнів з буквою Шш ша , її назвою та звуковим значенням; виробляти у дітей навички читання зв’язного тексту, продовжити вправляння учнів у інтонаційному читанні речень, збагачувати їх словниковий запас. Розвивати усне мовлення. Формувати культуру усного мовлення як засобу спілкування та самовираження. Виховувати зацікавленість іграми.
Тип уроку:          урок засвоєння нових знань.
Обладнання:      каса букв, таблиці для читання, предметні малюнки, комп’ютер, диск «Українська мова 1 клас», фішки для звукового аналізу, таблиці «Навчання грамоти 1 клас».


ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ, «ОСНОВИ ХРИСТИЯНСЬКОЇ ЕТИКИ І МОРАЛІ»  4 КЛАС
Тема. Будемо жити в любові, творити добро і радіти, що живемо по совісті.
Мета. Формувати емоційно – ціннісне ставлення до прочитаного, побаченого; передавати своє ставлення до змісту оповідань, фільму, ролика за допомогою операцій мислення. Ознайомити учнів із системою людських цінностей. Формувати уявлення дітей про внутрішній світ людини. Вчити осмислювати духовні цінності, спонукати до добрих справ.
Розвивати мислення учнів, вміння аналізувати вчинки головних героїв, робити правильні висновки, розвивати спостережливість за проявом, за глибиною моральних цінностей: взаємодопомоги, поваги, турботи про товариша, любові до рідних; розвивати почуття відповідальності за свої вчинки.
Виховувати почуття доброти, милосердя, любові та поваги до рідних, друзів, однокласників; виховувати людяність у дитячих душах.
Тип уроку.  Урок засвоєння нових знань
Інтерактивні форми і методи навчання: «Шість мислячих капелюхів Едварда де Боно», робота у групах, у парах.
Обладнання: мультимедійна система, ролик «Людина сама приймає рішення», посібник «Казки та оповідання для дитячого виховання», презентація роботи «Наші іскорки доброти».

Читати далі....

Урок позакласного читання у 3 класі

Тема. Будь природі вірним другом!
Мета. Збагатити знання учнів про довкілля в якому вони живуть,про природу і збереження рідного краю. Ознайомити із системою цінностей у ставленні до природи. Спрямувати практичну діяльність учнів, пов’язану з охороною та збереженням природних багатств.
Розвивати мислення учнів, вміння аналізувати вчинки головних героїв, робити правильні висновки.
Виховувати почуття дбайливого ставлення до природи, почуття власної відповідальності за дотримання правил культурної поведінки серед природи.

Обладнання: мультимедійна система, плакат «Настав час захистити Землю», відеоролик «Правила поводження в природі», «мислячі капелюшки» Де Боно, посібник «Казки та оповідання для дитячого виховання», презентація досягнень учнів «Буду я природі вірним другом».


ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ                           
4клас
Тема. Вишивання «хрестиком» серветок.
Мета. Розширити уявлення учнів про твори декоративно – ужиткового мистецтва. Вчити створювати орнаменти для вишивок. Удосконалювати вміння учнів виконувати декоративний шов «хрестик» на тканині для вишивання. Розвивати творче мислення, окомір. Вміння розташовувати візерунок на площині, створювати серветку за поданим зразком. Виховувати любов до українських традицій, інтерес до мистецтва вишивання, естетичний смак.

Обладнання: зразки вишитих серветок, нитки, голки, тканина для вишивання, демонстраційні таблиці.


Інтегроване заняття з природознавства  та   мистецтва.
                     КВК «Буду я природі другом»
Мета: сприяти формуванню розвитоку пізнавального інтересу дітей;стимулювати до пошукової діяльності; поглиблювати знання учнів про анімалізм як  жанр живопису; продовжувати засвоювати правильну побудову композиції на аркуші паперу; закріплювати навички малювання тварин; активізувати спостережливість, сенсорні вміння та навички дітей;
Сприяти  вихованню естетичного  сприйняття навколишнього світу;  продовжувати виховувати любов до тварин.  Сприяти повноцінному, цікавому проведенню вільного часу; виховувати бережне ставлення до навколишнього середовища.
Обладнання: мультимедійна система, навчальні плакати, приклади робіт.
Матеріали та інструменти: альбом для малювання, простий олівець, гуашеві фарби, пензлики, серветка.
Тип заняття: комбінований.
Читати далі...


Розробка уроку математики у 1 класі
Тема.  Один і багато. Число і цифра. Зіставлення цифри і числа предметів. Написання елементів цифр 1 і 2.
Мета.  Уточнити значення понять «один» і «багато».Учити  школярів співвідности число і кількість предметів. Ознайомити дітей з поняттям «число» і «цифра».Формувати навички лічби.Закріпити поняття «зверху» - «знизу», «зліва» - «справа».
Розвивати мислення, кмітливістьучнів та навички написання елементів цифр.
Виховувати дружелюбність, бажання прийти на допомогу, старанність.
Тип уроку. Комбінований    

Обладнання: набір таблиць, «Математика 1 клас», комп'ютерна система, мультимедійна презентація, індивідуальний лічильний матеріал, посібники-аплікації (таблиці з рухомими деталями).


Розробка уроку математики у 2 класі.
Тема.  Вирази з дужками на дії різного ступеня. Вправи на запам’ятовування таблиці множення, ділення числа  3.
Мета. Повторити таблиці множення та ділення на 2, на 3.   Формувати навички табличного множення, ділення числа 3. Вправляти учнів у розв’язуванні задач на вивчені випадки арифметичних дій. Розвивати вміння учнів застосовувати прийоми усного додавання, віднімання двоцифрових чисел, та знання таблиці множення і ділення на 2, на 3 у процесі розв’язування прикладів і задач. Виховувати почуття захоплення красою підводного царства, бажання більше знати про мешканців моря.
Обладнання: мультимедійна система, ілюстрації по темі, дитяча енциклопедія.
Тип уроку. Урок – подорож.
Читати далі...
ЗАВДАННЯ ІІ етапу  
Міжнародного конкурсу знавців  української  мови  

імені Петра Яцика
читати тут...

ЗАВДАННЯ І етапу  
Міжнародного конкурсу знавців  української  мови  
імені Петра Яцика
Завдання  читати тут...
ЗАВДАННЯ  І етапу ХІV  Міжнародного конкурсу знавців української мови  імені Петра Яцика    4 клас
Читати далі...                                                                      Інтерактивний метод "Шість мислячих капелюхів"

Розробка року математики у 1 класі
ТЕМА. Доповнення чисел до 10. Вправи і задачі на засвоєння нумерації чисел другого десятка, на додавання і віднімання в межах 20.

МЕТА.   Закріпити знання учнів складу чисел у межах 10; вміння додавати і віднімати числа у межах 20. Формувати в учнів уміння та навички додавати і віднімати в межах 20 на основі знань про попереднє і наступне число. Вдосконалювати навички розв’язувати задачі вивчених видів: задачі на збільшення, зменшення числа на декілька одиниць. Розвивати логічне мислення, увагу, математичне мовлення,  самостійність; створити ситуацію гри, співпереживання. Виховувати цікавість та інтерес до математики.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО УРОКУ



Тема.                            Звук ш. Позначення його буквою «ш» ша .
Читання речень. Опрацювання тексту «Хороша гра».
Мета.                  Ознайомити учнів з буквою Шш ша , її назвою та звуковим значенням; виробляти у дітей навички читання зв’язного тексту, продовжити вправляння учнів у інтонаційному читанні речень, збагачувати їх словниковий запас. Розвивати усне мовлення. Формувати культуру усного мовлення як засобу спілкування та самовираження. Виховувати зацікавленість іграми.

Тип уроку.          Урок засвоєння нових знань.
Читати далі...

Розробка уроку з природознавства.
Тема.   Підсумковий урок з теми “Зелене диво
             Землі - рослини.  Гра “Поле чудес ” «Я відкриваю
             для себе світ рослин.»
Мета.  Узагальнити знання учнів з теми “Зелене диво Землі-рослини ”. Закріпити знання  про особливості їх будови, про різноманітність рослин у природі, їх розмноження, умови росту і розвитку та охорону рослин. Розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, мислення, вміння аналізувати, виділяти головне, робити висновки. Виховувати любов до природи, прагнення пізнати її, бажання оберігати красу рідної землі.
Тип уроку: урок-гра

Читати далі...
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК МАНДРІВКА
(Математика, «Я і Україна»)
Тема. Усне додавання виду 76 + 4. Розв’язування          задач на дві дії.
Тварини лісу. Охорона природи.
Математична мета. Вчити учнів додавати числа виду 76+4. Формувати уміння застосовувати прийоми усного додавання у процесі розв’язування прикладів і задач. Розвивати математичне мислення, кмітливість.
Природнича мета. Поглибити знання учнів про тварин лісу. Звернути увагу дітей на їхній зовнішній вигляд, спосіб живлення, місце проживання. Розвивати мислення учнів, вміння аналізувати процеси, які відбуваються у природі та пов’язані з цим зміни, що відбуваються у житті тварин. Виховувати почуття дбайливого ставлення до природи,шанобливого ставлення до тварин.
Обладнання: мультимедійна система, ролик «Правила поводження в природі», кліп «Тварини», презентація «Мандрівка до казкового лісу».
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Форма уроку. Урок – мандрівка.


Розробка інтегрованого уроку з української мови та природознавства.
Тема. Звязок прикметників з іменниками. Вправи на встановлення звязку прикметників з іменниками.

Дидактичні й розвивальні цілі:
Головні. Допомогти учням засвоїти матеріал про звязок прикметників з іменниками. За допомогою вправ зясувати, як встановлюється звязок між прикметниками та іменниками. Удосконалювати вміння розрізняти частини мови, орфографічні навички. Формувати образне мислення. Розвивати словник учнів іменниками та прикметниками, розвивати уяву, спостережливість.
Супровідні. Удосконалювати вміння фіксувати наслідки тривалих спостережень за довкіллям, закріпити знання дітей про комахи, поглибити знання про бджолу, як представника комах. Формувати вміння сприймати музику.
Виховні. Плекати естетичне сприймання рідної природи, любов до рідного слова.

Тип уроку: комбінований.


Розробка інтегрованого уроку з навчання грамоти.
Тема. Читання. Слова ввічливості.
В Сухомлинський «Скажи людині доброго дня».
Тема. Розвиток зв'язного мовлення. Складання речень за малюнками.  
Тема. Я і Україна. Як ставитися до інших, щоб тебе поважали.
Тема. Трудове навчання. Робота з папером. Саморобний дидактичний матеріал.
Дидактичні, розвивальні та виховні цілі:
Мета.  
·                           Удосконалювати уміння виразно читати зв'язні тексти.
·                           Вчити учнів правильно будувати свої міркування; збагачувати словниковий запас.
·                           Розвивати зв'язне мовлення, творче мислення: вміння аналізувати, систематизувати, порівнювати, узагальнювати.
·                          Збагачувати наочно - чуттєві уявлення дитини про моральні якості, чесноти та добру поведінку.
·                          Сприяти розумінню того, яке велике значення має дотримання моральних правил у повсякденному житті.
·                          Вчити розрізняти позитивні і негативні вчинки, давати їм оцінку.
·                           Узагальнювати й систематизувати уявлення дитини про доброзичливість, чуйність, милосердя, турботу, співчуття, допомогу тим, хто її потребує.
·                           Закріпити навички роботи з папером, вміння розміщувати ілюстрації на папері та приклеювати їх.
·                          Виховувати у дітей кращі людські якості та почуття доброти кожної дитини індивідуально.
Обладнання: аплікація «Королівство Доброї сімейки», книжка - розгортка «Добрі справи завжди з нами», кольоровий картон, ілюстрації по темі.
Тип уроку. Комбінований

Форма проведення.  Урок мандрівка

ЧИтати далі...

ТЕМА:1.Іменник. Рід, число, іменників, відмінювання іменників
      2.Берег мого Дитинства. Матуся рідненька

МЕТА: Закріпити знання учнів про іменник, як частину мови.

ГОЛОВНІ ДИДАКТИЧНІ ЦІЛІ:
Систематизувати знання про загальне значення іменника, граматичні ознаки: рід, число; вправляти вміння учнів відмінювати іменники в однині, множині, визначати відмінки; робити звуко - буквений розбір слів; синтаксичний розбір речення; розбір іменника, як частини мови; вчити вживати іменники у словесних розповідях. 
РОЗВИВАЛЬНІ: Розвивати мислення, зв'язне мовлення, творчу уяву, вміння відповідати на запитання на основі      власних спостережень. 
ВИХОВНІ: Виховувати повагу до всього рідного, почуття любові та гордості за жінку-матір. 
СУПРОВІДНІ: Розвивати читацькі навички, вчити відчувати серцем музику, поезію. 

ОБЛАДНАННЯ: Запис Поля Моріа "Спогади про дитинство", плакат "Мати і дитя", аплікація "Сонечко", запис відео - сюжету про смт. Берегомет, наочність із записами тексу, віршів, "Схеми, таблиці, розбори для учнів 1-4 класів".

Комментариев нет:

Отправить комментарий