среда, 28 августа 2019 г.


МОН визначило, як оцінювати другокласників НУШ
Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання учнів 2-го класу Нової української школи.
Про це йдеться в наказі №1154 від 27 серпня, який “Новій українській школі” надали в Інституті модернізації змісту освіти.
“Навчальні досягнення учнів других класів підлягають формувальному і підсумковому (тематичному та завершальному) оцінюванню. Оцінювання результатів навчання учнів других класів здійснюється вербально“, – зазначено в рекомендаціях.
Критерії оцінювання встановлює вчитель із поступовим залученням учнів до цього процесу. Орієнтирами для визначення критеріїв є вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів, визначених Держстандартом.
“Під час здійснення формувального оцінювання важливо не протиставляти дітей один одному. Стимулом розвитку має бути співвідношення роботи (відповіді, дії тощо) з тим, як дитина працювала раніше.
Доцільно акцентувати увагу лише на позитивній динаміці досягнень учнів, враховувати, що оцінюється не учень, а його робота“, – наголошено в рекомендаціях.
Вчитель може заповнювати індивідуальну картку навчального поступу учня, щоб зафіксувати прогрес:  Завантажити НАКАЗ за посиланням...

понедельник, 26 августа 2019 г.

Завдання для 2-го класу Нової української школи   
Навчальні матеріали та завдання 
до всіх тем для 2 класу НУШ  Детальніше тут

вторник, 26 февраля 2019 г.

УЧИТЕЛІВ ЗАПРОШУЮТЬ ОБРАТИ ПІДРУЧНИКИ ДЛЯ 2 КЛАСУ
Електронна бібліотека Інституту модернізації змісту освіти
КОНКУРС ПІДРУЧНИКІВ
ОЗНАЙОМИТИСЬ ТА СКАЧАТИ ТУТ...
Математика 1 кл Козак Корчевська поурочне планування   детальніше тут...
МІЙ КОНСПЕКТ КУПИТИ
Українська мова 1 кл., Фізкультура 1кл, Дизайн і технології 1кл., Я досліджую світ 1кл. Детаьніше тут...

среда, 20 февраля 2019 г.


Чому у дитини немає інтересу до читання  і що при цьому робити?
Читання - важливий навик, який потрібно прищеплювати з дитинства. Але як бути, якщо дитина читати категорично не бажає і відмовляється? Для початку потрібно з'ясувати можливі причини, а потім почати діяти обдумано і грамотно.
З яких причин у дитини виникає небажання читати?
Чому дитина не хоче читати? Насправді з такою проблемою стикається багато батьків. Але із-за чого одні діти із задоволенням проводять час за книгами, а інші не звертають на них уваги і протестують проти такого корисного і потрібного заняття? Причини можуть бути різними.
В якому ж віці починати навчати дитину читати? Точної цифри не назве жоден дитячий психолог або педагог, адже все суто індивідуально. Але робити перші спроби можна з п'яти років. По-перше, в такому віці дитина активно пізнає світ і швидше освоює нові навички. По-друге, малюк більше посидющий і уважний, здатний концентруватися. По-третє, дитина вже цілком зможе запам'ятовувати звуки і букви, складати склади і слова.
Але якщо малюк допитливий і обдарований, то він може проявляти інтерес до книг раніше п'ятирічного віку. І тоді всіляко заохочуйте його прагнення: купуйте цікаві ілюстровані твори для дітей, займайтеся разом, особливо коли дитина сама цього бажає.
Як прищеплювати любов до читання?
Що робити, щоб дитина полюбила читати, і таке заняття приносило її задоволення? Батькам знадобляться наступні поради:
1. Читайте разом. Показуйте, що ви підтримуєте свою дитину в її починаннях, захоплюєтеся процесом. Поступово такі заняття ввійдуть у звичку, і чадо може почати виявляти бажання читати самостійно.
2. Показуйте особистий приклад. Замість проведення часу з телефоном або біля телевізора вибирайте читання. Бачачи, що мама і тато часто беруть книги, малюк теж захоче їх наслідувати, зрозумівши, що це дійсно цікаве.
3. Відкрийте дитині вільний доступ до книг, щоб вона мала змогу читати, коли захоче, а також самостійно обирати літературу.
4. Якщо дитина маленька, пропонуйте її ілюстровані, доповнені картинками та яскраві книжки: їх набагато цікавіше і приємніше читати (малюки не вміють створювати візуальні образи на основі одержуваної інформації).
5. З раннього дитинства читайте дитині на ніч, щоб вона була знайома з книгами і розуміла, що вони займають певне місце в житті.
6. Уважніше ставтеся до вибору книжок. Купуйте твори, які будуть цікаві дитині. Цікавтеся її захопленнями і перевагами: мрійнику сподобаються казки, прагматику - повчальні розповіді, а допитливій дитині - енциклопедії. А ще краще разом з донькою або сином відправитися в книжковий магазин і дозволити зробити вибір самостійно.
7. Якщо поки чадо читає з труднощами, допоможіть йому остаточно сформувати або закріпити навички. Спробуйте зрозуміти помилки або змінити методику навчання: можливо, інший спосіб буде більш зрозумілим і простим.
8. Вчіть дитину вникати в тексти і розуміти прочитане. Не примушуйте читати швидко (думка або сюжет не може зафіксуватися за короткий час і при прагненні якомога швидше закінчити заняття). Просіть юного читача переказувати те, що він прочитав. Разом обговорюйте одержувану інформацію з книг.
9. Не перетворюйте читання в рутину і обов'язкове заняття. Не тисніть на дитину і не змушуйте її читати. Нехай вона бере книгу тоді, коли вважає за потрібне, чи бажає. Прагнення повинне бути добровільним.
10. Не квапте події! Якщо дитина маленька, не чекайте від неї шаленого бажання читати: ймовірно, воно прийде пізніше.
11. Підігрівайте інтерес до книг. Частіше розмовляйте про прочитане, обговорюйте новинки літератури, разом ходіть в книжкові магазини.
12. Не перевантажуйте дитину, не займайте весь її вільний час! Не забирайте у неї дитинство і не прагніть отримати вундеркінда. Якщо дитина буде не обмеженою у виборі занять і бадьорою, вона, швидше за все, сама проявить інтерес до читання.
Почніть влаштовувати сімейні вечори читання, відкрийте читацький клуб, організуйте вдома бібліотеку. Тоді читання стане частиною життя, і дитина зрозуміє, що це зовсім не складно, а цікаво, пізнавально і захоплююче.
Якщо поки дитина не любить читати, можливо, її час ще не настав. Але допомогти освоїти навик і полюбити книги можуть батьки. І вони повинні діяти виважено і обережно.

суббота, 9 февраля 2019 г.

 Особливості роботи в 1 класі  НУШ 
Звертаємо вашу увагу, що для комунікації реформи "Нова українська школа" створено спеціалізований сайт
 Останнім часом редакція “Нової української школи” отримала шквал із запитань про навчання в 1 класі.
   МОН відповідає на них.
– Як визначити тему тижня за програмою Савченко, якщо працюю за підручником “Я досліджую світ” Грущинської?
– Що означає “довільна форма написання планів”? Наш директор говорить, що це лише означає, що можна писати плани від руки у звичайному форматі – вертикально чи горизонтально у вигляді таблиці, а писати “тема, мета, план, хід заняття” – обов’язково.
  Навчання у класах НУШ
– Чи в 2 класі додається одна година на інформатичну галузь, хто її читає, яким чином, як записувати ці уроки в журнал
– Чи потрібно писати змістові лінії за програмою Савченко в календарному плануванні? Скільки триває добукварний період за цією ж програмою?

среда, 2 января 2019 г.

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ 
1 клас ІІ сем.
УКРАЇНСЬКА МОВА
(авт. Пономарьова) Скачати тут
МАТЕМАТИКА (авт. Листопад) Скачати тут
Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ (авт. Гільбегр)
Скачати тут
МИСТЕЦТВО   (авт. Масол) Скачати тут
ДИЗАЙН І ТЕХНОЛОГІЇ
 (за альбомом Бровченко) Скачати тут
ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА Скачати тут
Оцінювання «нових українських першачків»: МОН оприлюднило нововведення  Детальніше...
Свідоцтво досягнень учнів 1 класу А 4 Скачати
Свідоцтво досягнень учнів 1 класу А 5 Скачати

суббота, 22 декабря 2018 г.

МОН розробило програму незалежного тестування 
вчителів початкової школи
“Проект програми розроблено з метою оцінювання професійних компетентностей вчителів початкової школи протягом 2019-2020 років у межах сертифікації педагогічних працівників“.
Незалежне тестування – один з трьох інструментів сертифікації вчителів початкової школи. Його мета – оцінка знаннєвого компоненту психолого-педагогічних, академічних та методичних компетентностей:
знання нормативно-правової бази, концептуальних засад НУШ та сучасних педагогічних технологій у плануванні освітнього процесу;
знання вікових особливостей та індивідуальних відмінностей перебігу когнітивних процесів у дітей молодшого шкільного віку в здійсненні педагогічної діагностики, оцінюванні навчальних досягнень учнів;
обізнаності у вимогах до організації освітнього середовища, зорієнтованого на особистісний, творчий і духовний розвиток учнів;
знання основ методології науково-педагогічних досліджень;
академічні знання з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти;
знання методик викладання освітніх галузей у початковій школі, визначених Державним стандартом початкової освіти.
Ознайомитись з проектом можна у документі    Детальніше тут...