воскресенье, 13 мая 2018 г.

НОВА українська школа-простір освітніх можливостей
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ  ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87 
Типова освітня програма розроблена під керівництвом О. Я. Савченко
Tипова освітня програма 
під керівництвом Р. Б. Шияна
 Звертаємо Вашу увагу, що для комунікації реформи “Нова українська школа” створено спеціалізований сайт
ГЛОСАРІЙ  Інтерактивний посібник-глосарій для вчителів початкових класів
ПОРАДНИК для вчителя      Тут...
КОНЦЕПЦІЯ Нової української школи  Читати тут... 
Які компетенції мають бути у вчителів початкової школи? Читати тут...
Як батькам читати і розуміти новий Державний стандарт для початкової школи
Відеопрезентації до уроків навчання грамоти  Скачати тут...
Відео Клас Оформлення   дивитись тут...
Відео НУШ Усе по-новому  Дивитись тут...
Відео НУШ Труднощі і радощі  Дивитись тут...
Відео НУШ Навчально-розвиваюче СЕРЕДОВИЩЕ Дивитись тут...
Відео Нуш Зміни Дивитись тут...
11 ігор у парах з набором LEGO «6 цеглинок» для 1-го класу  Дивитись тут...
Континуум інтегрованого навчання
Відповідаємо на ваші запитання. Календарне планування, опорні школи та початок НУШ
Інтегроване навчання: тематичний та діяльнісний підходи
Казки українською мовою Сайт "UA: Казки"
НОВІ Методики. Інтеграція
Планування Тематичного навчання
ІНТЕРАКТИВНЕ  НАВЧАННЯ
ІГРИ -"РОБОТИ ПОМІЧНИКИ"Презентації від журналу "Джміль"
"ЛЕПБУК" -це книжка-розкладачка з кишеньками Що таке Лепбук 
Матеріали для виготовлення ЛЕПБУКУ  Детальніше...
Знайомтесь ЛЕПБУК       Лепбук, що це?
Як створити лепбук. Майстер-клас Дивитись тут...
ЛЕПБУК 10 ідей відео створення складових елементів Lapbook
Освітній серіал «ЧоМуха» Дивитись тут...
РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ: ЩО ЦЕ І НАВІЩО? Читати тут...
МОН винесло на громадське обговорення проекти Типової навчальної програми початкової школи
Впровадження Державного стандарту Особливості організації освітнього середовища
ВІДЕОКОМЕНТАР до навчально-методичного комплекту "МАТЕМАТИКА. 1 клас"
ВІДЕОКОМЕНТАР до навчального комплекту Навчання грамоти. "Я ЧИТАЮ І ПИШУ"
МАТЕМАТИКА 1 КЛАС
ПРОГРАМА Навчальна програма. МАТЕМАТИКА 1 клас
Навчальна програма  ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Математика 1 клас
ЗОШИТ Навчальний зошит Математика 1 клас, автор Скворцова І частина
Числовий лабіринт №1: цифри від 1 до 10     Скачати тут...
Математичні ПАЗЛИ: додаємо в межах 10  Скачати тут..
Знайди однакові відповіді: додавання в межах 10 Скачати тут...
Порівняння. У кого більше №1  (рахунок до 7) Скачати тут...
Цікава математика: закодовані слова Скачати тут...
Дії з трьома числами №1: додавання й віднімання в межах 10 Скачати тут...
ВКЛАДКА  Математика ВКЛАДКА 1 -17
МЕТОДИЧКА Методичний супровід для вчителя. Зошит. Уроки 1-8
МЕТОДИЧКА Методичний супровід для вчителя. Зошит Уроки 1-16
ВКЛАДКИ 1-31 Вкладки 1–31 до видання «Математика. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 частинах. Частина 1»
МЕТОДИЧКА Методичний супровід для учителя до видання «Математика. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 частинах. Частина 1» Уроки 1–31
ВКЛАДКА 32-66 до видання «Математика. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 частинах. Частина 2»
ВКЛАДКА
МЕТОДИЧКА. Методичний супровід для учителя до видання «Математика. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 частинах. Частина 1. Частина 2» Уроки 1–66 
МЕТОДИЧКА Методичний супровід для учителя до видання «Математика. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 частинах. Частина 1. Частина 2. Частина 3» Уроки 1–98
МЕТОДИЧКА Методичний супровід «Математика. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 частинах. Частина 1. Частина 2. Частина 3. Частина 4» Уроки 1–101
ЗОШИТ Навчальний зошит авт. Скворцова ІІ частина
Зошит Математика ІІІ Роздавальні матеріали  для самостійної роботи
Математика Посібник Математика. 1 клас. Частина друга : навчальний посіб- ник для загальноосвітніх навчальних закладів / С. П. Логачевська, Т. А. Логачевська,
УЧИТЕЛЮ НА ДОПОМОГУ Особливостіі роботи з навчальним посібником Математика 1 клас ІІ частина
ЗОШИТ   Математика Зошит ІІІ частина авт. Скворцова Дидактичні матеріали для практичних робіт (опис)
Математика ІV частина Зошит Математика «Ранок» Роздавальні матеріали  для самостійної роботи
НАВЧАННЯ ГРАМОТИ 1 КЛАС
Календарне планування за Пономарьовою уроків читання і письма за комплектом з навчання грамоти «Я читаю і пишу» 
ПИСЬМО Календарне планування уроків читання і письма за комплектом з навчання грамоти «Я читаю і пишу» (буквар «Я читаю» - у 2-х частинах, зошит «Я пишу» - у 2-х частинах,
ВИМОГИ ДО ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ:
Методичні рекомендації до уроків читання за букварем «Я читаю» І семестр
ЗОШИТ  Навчання грамоти. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 ч. Част 1
ЗОШИТ Навчання грамоти Навчальний зошит 2.1. автор Большакова
ЗОШИТ  Навчання грамоти Навчальний зошит 3.1. автор Большакова
Методичн.  Методичний коментар 
Навчання грамоти  Навчання грамоти Навчальний зошит Частина 1
Планування ІІ семестр Теми тижнів
ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ Відеоуроки 
Інтегрований курс "Дивослово" Вивчення букв алфавіту
"НАВЧАННЯ ГРАМОТИ. Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ" Навчальний посібник 1 клас ІІ частина (С.1-50)Дивитись тут
"НАВЧАННЯ ГРАМОТИ. Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ"Навчальний посібник 1 клас ІІ частина (С. 50-94) Дивитись тут 
"НАВЧАННЯ ГРАМОТИ. Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ" Навчальний посібник 1 клас ІІ частина (С.95-128)  
Учителю на допомогу. Інтегровані 2 курси Навчальний посібник «Навчання грамоти. Я досліджую світ. 1 клас» (О. Л. Іщенко, С. П. Логачевська, О. М. Ващенко, Л. В. Романенко)
Інтегрований курс "ДИВОСВІТ"
Календарно-тематичний план курсу «Дивосвіт» для 1 класу ІІ частина   
Календарно-тематичний план. 1 клас (з урахуванням інтегрованого навчання) С.9-12
Календарно-тематичне планування Інтегрований курс «Дивосвіт» 
Календарно-тематичний план до посібника "Інтегрований курс «Дивослово». 1 клас. Частина 2"
Дивослово 1клас Інтегрований курс Зошит Навчання грамоти автор Цепова Іч
Дивослово 1 клас Інтегрований курс Зошит Навчання грамоти автор Цепова ІІч
Зошит І част. Навчальний зошит "ДИВОСВІТ" автор Тагліна
Методичний коментар до зошита "Дивосвіт"Дивитись тут...
Зошит ІІ частНавачальний зошит "ДИВОСВІТ" автор Тагліна
Інтегрований курс "Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ"
Я досліджую світ. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 частинах. Частина 1
Інтегрований курс Я досліджую світ методичний супровід для вчителів
Я досліджую світ І Навчальний зошит І частина
Я досліджую світ   Навчальний зошит Частина 2.1
Я досліджую світ Навчальний зошит 3 частина
Я досліджую світ (друга частина) Навчальний зошит 
Я досліджую світ (третя частина)  І файл Навчання грамоти Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ. Навчальний посібник
Я досліджую світ (третя частина) ІІ файл Навчання грамоти. Навчальний посібник 
Я досліджую світ (третя частина) ІІІ файл Навчання грамоти. Навчальний посібник
Зошит ІІІ част. Дивосвіт Зошит 3 частина Я досліджую світ
Зошит ІV част. Дивосвіт Зошит 4 частина Я досліджую світ автори Тагліна, Іванова
Я досліджую світ  ЗОШИТ
ЗОШИТ Я пізнаю світ  Гільберг
навчально методичні матеріали для пілотних шкіл
СУЧАСНІ НОВІ МЕТОДИКИ
Українська мова Технологія «Сторітелінг» 
Українська мова Стратегія розвитку критичного мислення «Кубування»
Українська мова Стратегія розвитку критичного мислення «РАФТ»
  МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ
ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ
 

 Тиждень 1: Модельна навчальна програма  «Я – школяр»
Навчання грамоти. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 ч. Част 1 авт. Большакова
Методичний коментар
Навчальний посібник "Я пізнаю світ" ав. Гільберг
Впровадження РУТИН в освітній простір 1 класу  Скачати тут...
Я школяр З досвіду роботи
 Тиждень 2: Модельна навчальна програма «Мій /наш клас»
Зошит Вкладки 1–8 до видання «Математика. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 частинах. Частина 1»
Дидактичні матеріали для практичних робіт (опис)
Методичний супровід для учителя до видання «Математика. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 частинах. Частина 1» Уроки 1–8
Відеокоментар донавчально-методичного комплекту "Математика" 1 клас
Наш клас З досвіду роботи
 Тиждень 3:  ТЕМА ТИЖНЯ: «МОЇ ДРУЗІ»
Мої друзі З досвіду роботи 
Математика Скворцова Презентація Цифра 1, 2
Математика Скворцова Презентація Число Цифра 3, 4

Числовий лабіринт №1: цифри від 1 до 10 Скачати тут..
Казка з татом Івасик Телесюк і Водяник
Органайзер-конструктор Портфоліо для першокласника
 Тиждень 4: ТЕМА ТИЖНЯ: «МОЄ ДОВКІЛЛЯ»
Про навколишній світ. Відповіді на питання  Мультфільми для дітей. Серіал «ЧоМуха» 

«Бажання та потреби»: тренуємо інтелект Скачати тут...
Замок будівельника: відсутня деталь   скачати тут...
Моє довкілля. З досвіду роботи
Математика Число і цифраВивчаємо число і цифру 5
Математика Працюємо з групою об'єктів Презентація
Математика. Порівнюємо групи об'єктів за кількістю Презентація
Математика Вивчаємо дії додавання, віднімання Презентація
З досвіду роботи
Тиждень 5: Модельна навчальна програма  «Осінь»
Осінь очима дітей. З досвіду роботи 
Новий простір у школах. 5 прикладів, як вчителі самі вирішують це питання
Матеріали з математики за другим підходом до нового Державного стандарту (ОНОВЛЕНО)
Презентації до уроків математики
ЗОШИТ Навчання грамоти Частина 1
Зошит Я досліджую світ. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 частинах. Частина 1
Методичний супровід "Я досліджую світ"
 Тиждень 6: Модельна навчальна програма «Я і моя Батьківщина»
Я і моя Батьківщина. З досвіду роботи
Методичні рекомендації до уроків навчання грамоти за комплектом “Я читаю і пишу” (письмо)  
 Тиждень 7: Модельна навчальна програма.  «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)»
Ми підприємливі. З досвіду роботи
Ким бути?
 Тиждень 8: Модельна навчальна програма.  «Техніка, яка допомагає»
Як вчителям порозумітися з «цифровим» поколінням дітей
Техніка, яка допомагає. З досвіду роботи
 Тиждень 9: Модельна навчальна програма.  «Ігри»
Ігри дитячі. З досвіду роботи 

Хто швидше рахує: додавання № 1 Скачати тут..
Учимося помічати математику у житті Скачати тут...
Тиждень 10: Модельна навчальна програма.   «Театр» 
Театр. З досвіду роботи 
Характеризуємо головного героя Скачати тут...
Аналізуємо себе:пять позитивних якостей Скачати тут... 
Тиждень 11: Модельна навчальна програма.   «Мода»
Мода. Кольоровий тиждень. З досвіду роботи  
Тиждень 12: Модельна навчальна програма.  «Пригоди крапельки»
Китайська головоломка
Казка з татом Мед для мами
Пригоди крапельки. З досвіду роботи
 Тиждень 13: Модельна навчальна програма.  «Зима»
Журнал "Джміль" 

Про навколишній світ. Відповіді на питання  Мультфільми для дітей. Серіал «ЧоМуха» 
Зима. З досвіду роботи
 Тиждень 14Модельна навчальна програма.     "Таємниці космосу" 
Мультфільми про космос Розвиваючі мультфільми дивитись тут...
Світ чекає на відкриття Скачати тут... 
Тиждень 15: Модельна навчальна програма.   «Подорожуємо в часі»
 Тиждень 16: Модельна навчальна програма.  «Зимові свята» 
Новорічна листівка
Казка з татом Різдвяна Рукавичка
Перелік Засобів навчання у початковій школі      Дивитись тут...
Тиждень 17: Модельна навчальна програма. «Світ захоплень»
Головоломка "Знайди слова" Скачати тут...
Замок будівельника Скачати тут...
Навчання у школі.  100 днів у школі 
ЛЕО Методика Розвиваюча гра "Різнокольорові кришечки"
Ідеї ілюстрування інформації про органи чуття Органи чуття англійською
Тиждень 18: Модельна навчальна програма  "Я - мандрівник"
Методична система “Щоденні 5” (Письмо для себе) 
DAILY 5. Читання для когось
Daily 3. Математика для себе
Учимося складати спонукальні речення Скачати тут...
Я мандрую. Як можна мандрувати
Тиждень 19: Модельна навчальна програма   «Ми – дослідники. Ми – винахідники»
«Барвисте рахування»: вчимося позитивно Скачати тут...
Ми дослідники - винахідники 
На сайті журналу “Джміль”
Дослідницький центр Книжечки
Звідки беруться ідеї для створення нової техніки
Звідки береться тепло та що воно вміє
Електрика працює і дивує
Експерименти з Фарбами
Тиждень 20: Модельна навчальна програма. «Спорт»
Спортивна сім'я Спорт. Малі олімпійці 
Вчимося складати питальні речення  Скачати тут...

Учимось добре піклуватися про себе  Скачати тут...
Тиждень 21:Модельна навчальна програма.«Мої улюблені книжки»
Книга-джерело знань. Мої улюблені книги
Як книга зявляється на світ Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
Я створюю цю книжку сам Майстерня. Детальніше...
З новим Стандартом – як вчиться пілотний клас київської школи
Тиждень 22: Модельна навчальна програма. «Транспорт» 
Світ чекає на відкриття Скачати тут...
Учні працюють так. Учительський Досвід
Казка з татом Літачок-рятівничок
"ДЖМІЛЬ" Чотириколісні друзі
7 неймовірних транспортних засобів  
Тиждень 23 Модельна навчальна програма.  «Професії»
Матеріали для проведення Ранкової зустрічі «Професії» Читати Ранкове коло

Анаграми «Професії» Скачати тут...
Зберіть українську абетку (14 пропусків)  Скачати тут...
Спортивна математика  Дивитись тут...
Учні працюють так. Презентація "Професії. Я хочу статиДивитись тут...
На сайті журналу"Джміль" Тих сьогодні намалюю, хто для нас усіх працює
"Джміль" Презентація
"Джміль" Професій різних є багато
Тиждень 24: Модельна навчальна програма  Тиждень 24: «Час / Як керувати часом?»
ДОМІНО часу Дивитись тут... 
"ДЖМІЛЬ" Пан Точний Час на гостину кличе нас
ЧАС. Годинники  Дивитись тут... 
Історія годинників Дивитись тут...
Казка з татом Казки Дракона Омелька
Центри у кожному 1 класі НУШ Сім навчальних зон, які повинні бути в кожному класі
Якою має бути нова українська школа 8 складових української школи майбутнього від команди EdCamp Ukraine.
Тиждень 25: Модельна навчальна програма «Весна»
Як цікаво розказати про Тараса Шевченка Інтегровані навчально-методичні матеріали
Книжечка легкого читання Сім'я Тараса
Моя книжечка про сім'ю Тараса Книжечка-сморобка
Царівна весна дитячими очима  Дивитись тут...
Якою має бути нова українська школа? 8 складових української школи майбутнього від команди EdCamp Ukraine.
Тиждень 26: Модельна програма (оновлена) "Весняні свята. Великдень"Детальніше...
Цікаві розмальовки до Великодня Детальніше
Весняні свята Дивитись тут...
Тиждень 27: Модельна програма "Навіщо їсти"
Їжа. Навіщо людині їсти    Дивитись тут...
Сортуємо на"холодне і гаряче"Скачати тут...
Тиждень 28: Модельна програма  «Світ рослин» 
Цікавий світ рослин  Дивитись тут...
Тиждень 29: Модельна програма  "Світ тварин"
Кросворд Птахи, Комахи Скачати тут...
Зубр Презентація  Журнал "Джміль"
Черепаха шкіряста Презентація  Журнал "Джміль"
АНАГРАМА "Дитинчата тварин"
Тиждень 30: Модельна програма "Веселка"  Детальніше тут...
Веселка в небі сяє, людей всіх звеселяє Скачати тут...
«Бажання та потреби»: тренуємо інтелект Скачати тут...
Тиждень 31: Модельна програма "Моя родина"
«Моє тіло»: учимось поважати своє тіло  Скачати тут...
Тиждень 32: Модельна програма   "Ми українці. Ми-європейці."
Вивчаємо різні сторони світу Скачати тут...         

Тиждень 33: Модельна програма "ЛІТО" Детальніше...
"ДЖМІЛЬ" Улітку на ставку Скачати тут...
"Джміль" “Я загубився! Я знайшовся!” Скачати
"Джміль" Що допоможе перейти річку Скачати тут


вторник, 8 мая 2018 г.

МОН опублікувало посібники з використання LEGO у  початковій школі
Міністерство освіти і науки опублікувало методичні посібники з використання конструкторів LEGO та методики “Шість цеглинок” у початковій школі. Книжки доступні за цим посиланням. “Цей посібник містить вправи та ігри, спрямовані на формування ключових компетентностей у дітей початкової школи. Вправи та завдання посібника можна легко інтегрувати в освітній процес початкової школи, оскільки вони ґрунтуються на діяльнісному та ігровому підходах“, – зазначено в анотації до посібника “Гра по-новому, навчання по-іншому”.Детальніше тут...

воскресенье, 6 мая 2018 г.

     СУЧАСНИЙ УЧИТЕЛЬ.   ЯКИЙ ВІН?
           
 Професія учителя одна з самих шанованих, почесних і відповідальних професій. Можна сказати, що учитель створює майбутнє країни, оскільки від його праці багато в чому залежить різнобічність розвитку знань молодого покоління, від його переконання - світогляд, моральні якості школярів.  Ідеальний вчитель повинен бути розуміючим,  поважати своїх учнів, бути уважним, готовим надати допомогу, підтримати у важку хвилину, бути справедливим у вимогах,  «інтелігентним, освіченим»; вміти доступно викладати матеріал, бути стриманим, тактовним,  вміє знайти з учнями спільну мову, бути авторитетом.
А сучасний учитель?  Який він?   У сучасному цифровому світі стрімкого розвитку та змін вимоги до будь-яких професій змінюються. Сучасний вчитель – це зовсім вже не той, хто був 20 чи 10 років тому.
Пропонуємо вашій увазі підбірку характеристик, якими повинен володіти вчитель 21 століття:
Має персоналізований підхід до кожного учня та концентрує клас на пізнанні;
Сприймає учнів як продюсерів (які можуть творити креативні блоги, фільми чи історії за допомогою цифрових носіїв);
Вивчає нові технології, щоб йти в ногу з часом;
Мислить глобально (вивчає нові культури та мови);
Застосовує сматфони (якщо не знаєте відповіді на питання – можна заглянути в мережу);
Веде блог;
Працює у мережі Інтернет (організовує ресурси вчителів, роботу з класом, батьками у мережі);
Співпрацює з учнями;
Використовує Twitter;
Спілкується з однодумцями (сучасний світ дозволяє поговорити з будь-ким і будь-де);
Формує навчання, базоване на проектах;
Запроваджує інновації;
Проронує власний, цікавий контент у мережі;
Вчиться кодувати (як мову сучасності);
Не перестає вчитися!
Якими рисами володієте ви? Що варто було б додати до цього переліку чи вилучити.  Рада почути ваші думки!

суббота, 5 мая 2018 г.

Які компетенції мають бути у вчителів початкової школи?


МОН визначив компетентності вчителів початкової школи, що необхідні для навчання учнів 1 класів у 2018/2019 і 2019/2020 н. р.
У цьому році вчителі початкових класів підвищуватимуть свою кваліфікацію за Типовою освітньою програмою для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затвердженою наказом МОН України від 15.01.2018 № 36.
Саме в цій Програмі описано компетентності учителя початкової школи.
БАЗОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ:
професійно-педагогічна компетентність;  соціально-громадянська компетентність;
загальнокультурна компетентність;  мовно-комунікативна компетентність;
психолого-фасилітативна компетентність;  підприємницька компетентність;
інформаційно-цифрова компетентність.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
знання і розуміння; розвинені вміння;
диспозиції (цінності, ставлення):
– дитиноцентризм, цінність особистості;
– готовність до змін, гнучкість, постійний професійний розвиток;
– відданість ідеї щодо значущої участі в освітньому процесі усіх учнів, просування демократичних цінностей (повага до багатоманітності, право вибору, формування спільноти, полікультурність);
– рефлексія власної професійної практики. Детальніше читати тут... 

пятница, 4 мая 2018 г.

Учнівські перемоги

Школярі 4-Б класу нагороджені "Золотими сертифікатами" за відмінний результат у природничій інтерактивній грі "Колосок"

четверг, 3 мая 2018 г.

ОЦІНЮВАННЯ  ПО-НОВОМУ: як закордонний досвід оцінювання в початкових класах можна використати в Україні.
 
Оцінювання – надзвичайно важливий елемент реформи шкільної освіти. Адже нові закон “Про освіту”, Держстандарт початкової освіти, програми і навіть найкращі підручники не підвищать якість освіти, якщо оцінку і далі ставитимуть лише за кількість помарок, пропущених орфограм чи неправильно вирішених задач. Тому “Нова українська школа” поцікавилася, як оцінюють досягнення учнів в інших країнах і як можна врахувати цей досвід в Україні. Навіщо українським школам потрібне нове оцінювання. У лютому Кабмін затвердив новий Державний стандарт початкової освіти, який передбачає відхід від суто знаннєвої школи до школи компетентностей. Вона полягає в тому, що учні отримують не лише знання, а й уміння їх використовувати. Також новий Держстандарт передбачає розвиток в школі не лише когнітивного інтелекту, а й емоційного (вміння керувати емоціями, розуміти свої та емоції інших, вміння співпрацювати в команді тощо). Ця складова також повинна оцінюватися, але не так, як це відбувалося раніше, коли дитині ставили бал за старанність і поведінку. У сучасній українській школі на цю складову не зважали. Вчителі знають, як оцінити, скільки помилок дитина робить у диктанті, проте не знають, як визначити рівень самостійності, вміння співпрацювати, висловлювати свою думку тощо. Щоб оцінювати по-новому, вчителі потребують роз’яснень, інструментів і рекомендацій. Про особливості оцінювання і новий підхід до нього читайте в тексті співзасновниці ГО “Смарт Освіта” і радниці міністра освіти і науки Іванни Коберник.  ЧИТАТИ ТУТ...