суббота, 14 июля 2018 г.


Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу
ДЕТАЛЬНІШЕ... Скачати тут...

Нова модель оцінювання для 1-х класів
Як по-новому оцінюватимуть учнів перших класів
Міністерство освіти і науки запропонувало нову модель оцінювання для перших класів. Це описова модель, що дозволяє оцінювати учнів в умовах компетентнісного навчання. До цього в Україні практики такого оцінювання не було. Школи знають, як оцінити  результати   навчання (наприклад, кількість помилок у  диктанті), проте не знають, як оцінити процес навчання і компетентності. 
Навіщо потрібне нове оцінювання. 
З 2018/2019 навчального року всі перші класи працюватимуть за компетентнісним  навчанням. Згодом так навчатиметься вся початкова школа. Це означає, що учні замість запам’ятовування інформації (самоціль) опановуватимуть компетентності (навчання через практику і тому, що знадобиться в житті). Таке навчання передбачає не лише опанування академічних знань (з математики, мов, природничих наук тощо), а й так званих соціальних компетентностей (уміння працювати в команді, вирішувати складні проблеми, пропонувати нові ідеї тощо). Якщо академічну частину компетентностей у школах уміють оцінювати, то соціальну – ні. До того ж, академічна частина переважно оцінюється через призму кількості помилок, хоча на оцінювання мають впливати і, наприклад, обсяг докладених зусиль і прагнення учня. Тому для українських шкіл розробили нову модель оцінювання.
Для впровадження цієї моделі МОН запропонувало методичні 
рекомендації.  Детальніше...
Як саме оцінюватимуть учнів
Для здійснення формувального оцінювання робоча група МОН розробила 
Свідоцтво досягнень учня. Воно потрібне для того, щоб дати 
батькам і учням зрозумілий  та стукруторований зворотний зв’язок про те, 
що відбувалося протягом навчального року  чи семестру.
У першій частині свідоцтва вчитель оцінюватиме так звані соціальні і робочі
 компетентності. Наприклад, чи дитина була активною на уроці, чи ставила запитання про щось нове і незрозуміле, чи виявляла самостійність у роботі, чи була доброзичливою до інших і вирішувала конфлікти мирним шляхом. У другій частині компетентності оцінюються попредметно. Проте навчальні досягнення сформульовано, виходячи не з кількості помилок чи негативної оцінки  досягнень учня, а виходячи з його моделей поведінки і процесу навчання.
Свідоцтво досягнень Скачати файл...

вторник, 10 июля 2018 г.


Методичні рекомендації щодо вивчення навчальних предметів 
у 2018/2019 н.р. 
Початкова школа
Організація освітньої діяльності в 1-4-х класах закладів загальної середньої освіти у 2018/2019 навчальному році здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Указу Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», Концепції Нової української школи (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України     від 14 грудня 2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»; http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/konczepcziya.html), Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 87 від 21.02.2018 (у 1 класах),  Державного стандарту загальної початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 462 від 20.04.2011 (у 2-4-х класах).  Визначені Концепцією Нової української школи пріоритети реформування загальної середньої освіти знаходять своє відображення в Державному стандарті початкової освіти (2018). Звертаємо увагу на те, що Державний стандарт застосовується з 1 вересня 2018 р. для учнів, які навчаються за програмами дванадцятирічної повної загальної середньої освіти (для учнів 1-х класів). У 2-4-х класах реалізується Державний стандарт початкової загальної освіти (2011). Виконання вимог зазначених державних стандартів є обов’язковим для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності.
Державним стандартом початкової освіти (2018) визначено, що початкова освіта має два цикли навчання (1 - 2 і 3 - 4 класи), що враховують вікові особливості розвитку та потреби дітей і дають можливість забезпечити подолання розбіжностей у досягненнях, зумовлених готовністю до здобуття освіти. Зміст освіти в документі представлено в дев’яти освітніх галузях: мовно-літературній, математичній, природничій, технологічній, інформатичній, соціальній і здоров’язбережувальній, фізкультурній, громадянській та історичній, мистецькій. Кожна галузь описана через загальні результати навчання та обов’язкові результати навчання здобувачів освіти. Скачати тут...

вторник, 3 июля 2018 г.

УВАГА!  ДУЖЕ  КРЕАТИВНО!!!
Використання інтерактивного методу «Шість Мислячих Капелюхів Едварда  де  Боно» для розвитку критичного мислення учнів
Притча про старого майстра Капелюшника Колись давно, а може, й недавно, жив на світі старий мудрий майстер. З усіх земних багатств був у нього лише кольоровий фетр. Але майстер мав золоті руки й прекрасну мудру душу. Він дарував людям щось більше, ніж головні убори ― капелюхи, кепки, панами й чепчики. Забравши своє замовлення, люди виходили з майстерні старого Капелюшника щасливими, одухотвореними, рішучими і натхненними. Чи ж варто говорити, як славився своїм умінням Майстер! Які вдячні були йому люди за капелюхи, які несли Великий секрет Великого Майстра?.. Прочитати притчу далі...
 
У своїй роботі для розвитку логічного мислення учнів молодшого шкільного віку на уроках використовую інтерактивний метод «Шість Мислячих Капелюхів Едварда де Боно». Ця технологія дозволяє розглянути певну тему з різних точок, виявити переваги та недоліки, сприяє вмінню вести дискусію, розвиває критичне мислення дітей, спонукає дітей до пошуку додаткової інформації, розширює світогляд. 
Має форму індивідуальної та групової діяльності учнів, яка проходить у звичайному для дітей спілкуванні. Вправи цієї технології тренують, розвивають процес  мислення учнів і можуть застосовуватись на уроках у початковій школі.
РЕКОМЕНДОВАНА методика та ключові запитання. Ознайомитись детальніше тут...
Використовуючи цей інтерактивний метод  для розвитку критичного мислення учнів, спостерігала, як мовчазні діти стають активними учасниками навчального процесу. Вважаю, цінним є те, що кожен учень має можливість вибрати різні ролі експертів, що аналізують проблему; учасників, які шукають варіанти розв’язання проблеми; мислителів, що аналізують зв’язки між явищами чи особами. Цей метод можна застосовувати на різних уроках.
 
Наші 18 капелюшків виготовлені з шести кольорів АРАКАЛУ!

суббота, 23 июня 2018 г.

пятница, 22 июня 2018 г.

Дошка пошани для всіх учнів. 
Комікс про оцінювання в НУШ

Вже незабаром 
перший дзвінок скличе всіх школярів до школи. 1 вересня 2018 року розпочнеться новий навчальний рік та впровадження Нової Української школи з 1 класу. Вчителі будуть вчити школярів не лише писати, читати і рахувати, а й навчать конструктивно виражати свої емоції та керувати ними, співпрацювати в парах і в групі, висловлювати свою думку, критично мислити, аналізувати, шукати різні варіанти рішень, мирно вирішувати конфлікти, брати на себе відповідальність за свої дії. Це так звані м’які навички (soft skills), визнані у світі як необхідна складова сучасної освіти, оскільки лише людина, яка володіє цими навичками і вміннями, може бути успішною в 21-му столітті.
Формувальне оцінювання ґрунтується не на кількісних (скільки помилок), а на якісних показниках. Наприклад, як працював учень, чи співпрацював з іншими, чи докладав зусилля, чи ставився до навчання з цікавістю. Це можливо оцінити лише через спостереження за роботою учня, а не перевірку результатів навчання. “Спостереження за навчальним поступом учнів та оцінювання цього поступу розпочинається з перших днів навчання дитини у школі і триває постійно. Невід’ємною частиною цього процесу є формування здатності дітей самостійно оцінювати власний поступ. Передбачається, що за результатами формувального оцінювання вчитель може підкорегувати навчальний процес, свою роботу, а також вибудувати індивідуальну освітню траєкторію учня.  

“Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний поступ учнів; формувати в дитини впевненість у собі, наголошуючи на її сильних сторонах, а не на помилках, діагностувати досягнення на кожному з етапів навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; підтримувати бажання навчатися та прагнути максимально можливих результатів; запобігати побоюванням помилитися”, – зазначено в методичних рекомендаціях.
Тому важливо не порівнювати дітей між собою, а порівнювати те, як дитина працювала раніше, і як – протягом періоду, що оцінюється. (Тобто наскільки дитина виросла над собою ж.)
Художниця Анастасія Рожкова створила комікс, присвячений зміні підходу до оцінювання в НУШ. Переглянути тут...
Публікуємо ці зображення і нагадуємо про тексти на цю тему:
Оцінювання в Новій українській школі: ресурс для розвитку замість вироку Детальніше читати...
Оцінювання по-новому: як закордонний досвід оцінювання в початкових класах можна використати в Україні Детальніше читати тут...
Як по-новому оцінюватимуть учнів перших класів. Детальніше читати тут...

четверг, 21 июня 2018 г.

ІНТЕРАКТИВНИЙ КОМПЛЕКС SMART Board –НОВИНКА В РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
    Сучасний розвиток і впровадження нових інформаційних технологій у навчальний процес наклали відбиток на розвиток особистості сучасної дитини. Для початкової школи це означає зміну пріоритетів  розстановці цілей освіти: одним з результатів навчання і виховання в школі має стати готовність дітей до оволодіння сучасними комп'ютерними технологіями і здатність актуалізувати отриману з їх допомогою інформацію для подальшої самоосвіти. Для реалізації цих цілей виникає необхідність застосування в практичній діяльності вчителя початкових класів різних стратегій навчання молодших школярів і в першу чергу використання інформаційно-комунікативних технологій, які побудовані на базі SMART Notebook, який більше відомий під назвою «інтерактивна дошка». Використання SMART Notebook на різних уроках у початковій школі дозволяє розвивати вміння учнів орієнтуватися в інформаційних потоках навколишнього світу, оволодівати практичними способами роботи з інформацією, розвивати вміння, що дозволяють обмінюватися інформацією за допомогою сучасних технічних засобів.
Використання SMART Notebook у початковій школі дозволяє перейти від пояснювально-ілюстрованого способу навчання до діяльнісного, при якому дитина стає активним суб'єктом навчальної діяльності. Це сприяє усвідомленому засвоєнню знань учнями.  Очевидно, що SMART Notebook – потужний педагогічний інструмент в руках вчителя, ним треба володіти та широко використовувати на своїх уроках.
ОЗНАЙОМИТИСЯ З РОБОТОЮ  ДЕТАЛЬНІШЕ ТУТ...
Мультимедійні уроки для 1-го класу
Українська мова   Детальніше тут...
Математика    Детальніше тут...
Мистецтво    Детальніше тут...

суббота, 16 июня 2018 г.

   ВЧИМОСЯ  РАЗОМ! ЦЕ НЕОБХІДНО ЗНАТИ!
«Масаж олівцями» - методика оздоровчого впливу на руки.
Рух пальців і кистей рук дитини мають на її розвиток особливий вплив. Фахівці стверджують, що ігри за участю рук і пальців сприяють гармоній­ному розвитку тіла і розуму, підтримують у належному стані мозкові системи. Японський лікар Намікосі Токудзіро ство­рив методику оздоровчого впливу на руки. Він стверджував, що пальці мають велику кіль­кість рецепторів, які надсилають імпульси до центральної нервової системи людини. На ки­стях рук є чимало акупунктурних точок, масажуючи які можна впливати на внутрішні орга­ни, що рефлекторно з ними поєднані. По насиченості акупунктурними зонами кисть не поступається вуху чи стопі. Східні медики встановили, що масаж великого паль­ця підвищує функціональну активність голо­вного мозку, масаж вказівного пальця пози­тивно впливає на стан шлунку, середнього — на кишечник, безіменного — на печінку і нир­ки, мізинця — на серце. 
Будьте здорові!!!