четверг, 30 августа 2018 г.


Календарно-тематичне планування 1 клас 2018/2019 н.р. (НУШ)
Шановні колеги! Тут можна скажати календарне планування за програмою Савченко та за програмою Шияна за різними підручниками

понедельник, 27 августа 2018 г.

Підручники для 1 класу НУШ

Електронна бібліотека Інституту модернізації змісту освіти на допомогу вчителям
Ось за цими посиланнями можна знайти усі підручники (демо) по 1 клас
Скачати тут...
https://lib.imzo.gov.ua/handle/123456789/292
Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 1 класу НУШ Наказ № 924 Детальніше тут...     
Міністерство освіти і науки запровадило свідоцтво досягнень для учнів 1 класів.
Про це йдеться у наказі №924 від 20 серпня, скан якого “Новій українській школі” надав представник МОН.
“Оцінювання результатів навчання та особистих досягнень учнів у першому класі має формувальний характер, здійснюється вербально, на суб’єктних засадах, що передбачає активне залучення учнів до самоконтролю і самооцінювання“, – зазначено в нових рекомендаціях щодо оцінювання першачків.  Прочитати рекомендації повністю можна у документі за посиланням  Детальніше тут...

вторник, 21 августа 2018 г.

2018-2019 навчальний рік
2018-2019 навчальний рік
Лист Міністерства освіти і науки України від 03. 07. 2018 р. № 1/9-415 “Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році” Детальніше ...
Методичні рекомендації щодо вивчення  навчальних предметів  
у 2018/2019 н.р. Детальніше тут...
Новий освітній простір Скачати тут...
Як по-новому оцінюватимуть учнів перших класів  
Детальніше тут...
Гра по-новому, навчання по-іншому  Детальніше...
ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК в освітньому просторі школи
Методичний  посібник. Детальніше...
Електронні версії підручників для 1 класу ДЕТАЛЬНІШЕ ...

четверг, 16 августа 2018 г.


Затверджено профстандарт вчителя початкових класів НУШ – що потрібно знати та вміти
 Для вчителів початкових класів затвердили професійний стандарт, який визначає необхідні компетентності, знання та вміння. Стандарт, який розробило Міністерство освіти і науки,   затвердило Міністерство соціальної політики, повідомили  на сайті МОН.  У документі прописана загальна інформація про стандарт, навчання та професійний розвиток вчителя. Також є перелік функцій педагога:
планування і здійснення освітнього процесу;
забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів в освітньому середовищі та родині;
створення освітнього середовища;
рефлексія та професійний саморозвиток;
проведення педагогічних досліджень;
надання методичної допомоги колегам з питань навчання, розвитку, виховання й соціалізації учнів початкових класів закладу загальної середньої освіти;
узагальнення власного педагогічного досвіду та його презентація педагогічній спільноті;
оцінювання результатів роботи вчителів початкових класів закладу загальної середньої освіти.
Для кожної функції конкретизовано професійні компетентності, знання, вміння та навички, якими має володіти педагог. Зазначена також інформація про предмети та засоби праці вчителя.
 Детальніше тут...
Завантажити документ можна за цим посиланням.

суббота, 11 августа 2018 г.


1–2 класи стають адаптаційно-ігровими, щоби був плавний перехід від садка до школи – радниця міністерки
Радниця міністерки освіти і науки Іванна Коберник розповіла, що, за новим освітнім стандартом, 1 та 2 класи є адаптаційно-ігровими, щоб дітям легко давався перехід із садка до школи.
Про це вона зазначила в ефірі телеканалу “Київ”.
“Перший цикл початкової освіти [1–2 класи] в державному стандарті називається адаптаційно-ігровим. І ось тут я б не хотіла, щоб батьки говорили своїм дітям: “Зараз починається щось зовсім інше”. Цей цикл називається адаптаційно-ігровим саме для того, щоб не створювати додаткового стресу для дітей, для того, щоб був плавний перехід від дитячого садка до школи.
Це нормально, і сучасні методики викладання в початковій школі дають безліч можливостей для вчителя робити це саме так, щоб для дитини це не було щось страшне, де треба непорушно сидіти за партою”, – пояснила Коберник.
Вона додала, що навчальні успіхи учнів із класів, які пілотували новий освітній стандарт, такі ж самі, як і в інших школярів. Проте діти з пілотних класів більше задоволені навчанням.

вторник, 24 июля 2018 г.

 Міністерство освіти і науки розробило методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в Україні у закладах загальної середньої та позашкільної освіти на 2018/2019 навчальний рік.
Про це повідомляють на сайті Інституту модернізації змісту освіти. Детальніше...
“Готувати майбутніх новаторів необхідно ще під час навчання у закладах освіти. Особливого значення набуває формування компетентностей особистості, її здатності до творчого, креативного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності, що визначає конкурентоспроможність особистості у сучасних економічних умовах. Тому вкрай важливим є забезпечення розвитку напрямів SТЕМ-освіти в закладах освіти”, – йдеться у листі.
Відділ STEM-освіти ДНУ “Інститут модернізації змісту освіти” визначив головні напрями розвитку STEM-освіти:
розроблення нормативно-правових, науково-методичних засад впровадження STEM-освіти;
сприяння розвитку STEM-освіти: аналіз результативності процесу і динаміки розвитку, шляхи підвищення ефективності впровадження інновацій, виявлення проблем та прогнозування подальших тенденцій розвитку напрямів STEM-освіти;
проведення дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою “Науково-методичні засади створення та функціонування Всеукраїнського науково-методичного віртуального STEM-центру (ВНМВ STEM-центр)” на 2017-2021 роки, реалізація заходів Програми інноваційно-освітнього проекту всеукраїнського рівня за темою “Я – дослідник” на 2018-2021 роки;
проведення просвітницько-профорієнтаційної роботи серед молоді з метою ознайомлення зі STEM-професіями;
організація та проведення освітніх заходів, спрямованих на популяризацію STEM-навчання: конкурси, змагання, STEM-фестивалі, наукові пікніки, STEM-екскурсії тощо;
поширення досвіду та здобутків у галузі STEM-освіти шляхом публікацій, презентацій під час освітніх заходів різного рівня: міжнародних, всеукраїнських, регіональних науково-практичних конференцій, семінарів, вебінарів, тренінгів, круглих столів, конкурсів, хакатонів тощо;
ініціювання, фандрайзинг та координація інноваційних освітніх проектів;
підвищення рівня фахової майстерності науково-педагогічних працівників і представлення педагогічного досвіду роботи, зокрема, у рамках STEM-школи.
Документ.  Детальніше...
Засоби в кабінети для STEMу можна знайти тут:

STEM та початкова школа

Перейти на сайт “Нова Початкова Школа“

сучасні засоби навчання для перших-четвертих класів ДЕТАЛЬНІШЕ тут...

четверг, 19 июля 2018 г.

  ГРА У ЖИТТІ ДІТЕЙ 
П’ять ігор-п’ятихвилинок для молодшої школи
Якщо в запасі у вчителя недостатньо часу, щоб влаштувати повноцінну корисну гру, на допомогу прийдуть ігри-п’ятихвилинки. Та й у літніх шкільних таборах їм будуть раді. Це не просто розвага, а спосіб для  дітей змінити вид діяльності та отримати важливий досвід.
«Алфавіт»
Об`єднайте дітей у групи по четверо. Кожній групі роздайте по чотири букви. Вони мають бути різними для кожної команди.
Завдання: протягом трьох хвилин діти мають вигадати та записати якомога більше слів, які розпочинаються із цих букв.
Після того, як визначений час минув, діти зачитують написане, а клас рахує, чия команда впоралася найкраще. Переможуть ті, хто пригадав найбільше слів.
Діти вчаться: виконувати завдання в ситуаціях обмеженого часу, працювати в команді, бути творчими та слухати один одного. ДЕТАЛЬНІШЕ ТУТ...

3 гри для виховання толерантності в молодшій школі
Світ навколо нас — багатогранний. І навіть наймолодші учні мають це розуміти. Адже в школі можуть навчатися діти з інвалідністю, з інших країн чи національних меншин. І створити приязне навчальне середовище в класі дуже важливо, бо кожна дитина хоче почуватися прийнятою, включеною в групу. Отож, як навчити толерантності найменших? Пропонуємо три гри, що допоможуть у роботі з учнями молодших класів.
«Обери собі команду»            Тривалість — 15-20 хвилин
Запропонуйте дітям сісти в коло. Роздайте кожному по одній наклейці. Це можуть бути зірочки, сонечка, квадрати чи кола. Головне, щоб усі вони були різних кольорів, так, щоб двічі не трапилася жовта зірка, наприклад. Наклейку діти ліплять собі на руку чи светр.
Завдання — за дві хвилини без слів згуртуватися в команди. Команди діти формують на свій розсуд.
Зазвичай, маленькі діти згуртовуються за критерієм кольору наклейок (червона зірка з червоним колом) або форми (трикутник з трикутником).
Обговоріть з дітьми кілька питань: «Чому ви обрали саме цих дітей, щоб об’єднатися в команду?», «Чи в світі взагалі бувають «однакові» люди?»
Який ефект?
Ми вчимо дітей критично думати та пізнавати. Розуміти, що на планеті не існує однакових людей, проте всі ми в чомусь схожі.
Наприкінці можете розпитати клас: «Як думаєте, чим ви схожі між собою, а чим відрізняєтеся?». Це допоможе дітям укріпити думку, що попри відмінності в зовнішності, вподобаннях, можна співпрацювати та проводити час разом.
3 гри на розвиток взаємоповаги у дітей в початковій школі
Як навчити дітей зауважувати сильні сторони однокласників, створити атмосферу в класі, де кожен почувається рівноцінною частиною команди, а не конкурує з іншими? Пропоновані ігри змалку навчають просоціальної поведінки. Формат завдань дозволяє залучити всіх дітей, особливо — сором’язливих, яким більше до душі виконувати завдання самостійно, проте — на користь всього класу.

«Якби я був тобою…»  ДЕТАЛЬНІШЕ ТУТ...
7 ігор із класного менеджменту для молодшої школи
Засвоєння знань на уроках неможливе, якщо в класі немає дисципліни та атмосфери, у якій кожен почуває себе безпечно та комфортно. Пропонуємо кілька ігор з Classroom Management, які допоможуть у цьому.
«Чарівний капелюх»    Тривалість — 10 хвилин
Діти пишуть свої імена та прізвища на окремих клаптиках паперу. Ці клаптики кладуть у капелюх або коробку, перемішують. Кожен по черзі витягує по одному клаптику. Учню, чиє ім’я витягнули і назвали, кажуть добрі слова або побажання. І так — аж до останнього клаптика в капелюсі.
Навіщо?
Такі прості завдання змалку вчать уважності до інших та емпатії. «Чарівний капелюх» допомагає не залишити без уваги жодну дитину в класі. Гра також формує в учнів розуміння того, що всі вони — рівні для вчителя, бо перебувають в однакових умовах, з тим самим завданням. І, звичайно, приємні слова підбадьорюють і створюють гарний настрій у колективі на весь день.
«Що в нас схожого?»    Тривалість — 10 хвилин
Вчитель роздає дітям картки із запитаннями щодо смаків, уподобань, звичок або сім’ї. Наприклад: «Яка твоя улюблена тварина?», «Чи є в тебе братик або сестричка?», «О котрій годині ти зазвичай лягаєш спати?»
Якщо це учні, які тільки вчаться читати і писати, можна використовувати картки з простими картинками, з яких зрозуміло, про що йдеться. Наприклад, картка, де намальовані кіт і пес. Чи картка з квадратиками різного кольору, якщо йдеться про улюблений колір.
Діти пишуть відповіді або ж просто думають над ними нетривалий час, а потім починають хаотично ходити по аудиторії, обирати собі пару та обговорювати, наскільки схожі або різні їхні смаки. Важливо, щоб учні не соромилися обирати партнера для спілкування самостійно. Однак вчитель може обмежити час спілкування кожної пари (наприклад, 2 хвилини), а потім попросити підійти до іншого однокласника.
Навіщо?
Гра згуртовує колектив, допомагає дітям більше дізнатися про однокласників. Знайти тих, чиї смаки їм імпонують. Водночас вправа вчить, що в кожного можуть бути свої вподобання, але це не заважає спілкуватися і бути друзями. Наймолодші учні починають на найпростішому рівні аргументувати свої вподобання та подавати інформацію у формі, яка є цікавою для інших дітей. Вправа також допомагає зменшити невпевненість у собі. Сором’язливих діток залучають до діалогу більш товариські напарники, таким чином починає діяти механізм взаємодопомоги та взаємопідтримки.
«Хто мене чує?»  Тривалість — 2-3 хвилини
Учитель каже: «Хто мене чує, поплескайте раз» і плескає в долоні. Потім продовжує: «Хто мене чує, поплескайте два». Гра триває до того моменту, поки діти не почнуть плескати всі разом, синхронно.
Навіщо?
Цей простий інструмент допомагає швидко встановити тишу в класі без негативних емоцій та підвищення голосу. Діти призвичаюються до цього маленького навчального ритуалу, а потім охочіше заспокоюються, коли ви проводите гру.
Дозвольте дітям використовувати ваш метод, якщо в них є потреба та бажання донести до однокласників важливу інформацію. Наприклад, на перерві. Чи під час підготовки до шкільних конкурсів або змагань. Учні повинні усвідомити, що думка кожного — важлива. І варто дослухатися, коли хтось просить хвилину цілковитої тиші. ДЕТАЛЬНІШЕ ТУТ...

П’ять ігор для розвитку довіри у початковій школі
Вчені довели, що довіра до світу так само важлива для успішності, які і рівень інтелекту. Як навчитися не конкурувати, а працювати разом? Як розгледіти в такому несхожому на тебе однокласнику — союзника? Ігри навчать цього краще, ніж слова.

Це не просто забавки, а серйозні вправи на формування довіри між дітьми. Вони допомагають учневі зрозуміти психологічний стан іншої дитини, висловлювати почуття і створювати комфортний емоційний фон у класі. Координатор Міжнародної Інноваційної школи Happy Nest із соціально-психологічних питань Владислав Борцюх ділиться досвідом організації психологічних ігор для учнів 1-5-х класів.  ДЕТАЛЬНІШЕ ТУТ...