вторник, 7 июля 2020 г.

суббота, 11 января 2020 г.

НЕЙРОБІКА   

Нейробіка в школі:  7 ефективних вправ для активації дитячого мозку за 1 хвилину 

   

Існує не лише фітнес для тіла. Легко і цікаво пропонуємо освоїти прості вправи для активації мозку. Незважаючи на свою універсальність, вправи з нейробіки дають потужний результат. Це справжній крос-фітнес для мозку, який може задіяти відразу всі органи чуттів. Виконувати ці вправи можна батьками із дітьми вдома, але найкраще –  із вчителями на першій хвилині уроку. Сайт Mamabook підкаже ефективні вправи, які з легкістю домоможуть учителю цілий урок тримати увагу учнів, а також покращити рівень засвоєння нового матеріалу.
Що дає нейробіка:
Покращення пам’яті.
Синхронізація двох півкуль мозку.
Робота зі «сплячими» зонами мозку. Підвищення рівня концентрації та інтелектуальної працездатності. 
Вправа 1. Написати речення із заплющеними очима
Попросіть дітей на чорновиках записати, наприклад, тему уроку чи привітання із учителем. Виконувати потрібно із заплющеними очима.
Що дає вправа: через обмеження одного із органів чуттів підсилюється робота інших – слух, тактильні відчуття. Це посилає у мозок сигнали для активації прихованих ресурсів.
Вправа 2. Написати речення іншою рукою
Тепер потрібно написати те саме речення із розплющеними очима, проте взяти ручку в іншу руку.
Що дає вправа: синхронізація роботи двох півкуль мозку, повна концентрація уваги.
Вправа 3. Змініть хід уроку
Чому ваші учні ще на початку уроку бувають мляві? Тому що їхній мозок ідеально знає порядок наступних дій. Тож його активність мінімальна, задіяна лише 25% його ресурів. Дослідження показали, що звичне для нас виконання щоденних і добре знайомих вправ поступово погіршує пам’ять та увагу. Тож вам варто спробувати час від часу повністю перебудовувати урок: домашнє запитувати не на початку, а в кінці уроку. Не викликати по одному, а дати можливість відповісти на запитання колективно.
Що дає прийом: підвищує активність мозку та його здатність до засвоєння нової інформації, відпрацювання нових навичок.
Вправа 4. Переверніть предмети
Ще одне «звикання» мозку – це оточуюча картинка, у якій ніколи і нічого не змінюється. Мозок притуплює свою активність, бо бачить звичні предмети в єдиному вигляді. Що потрібно зробити? Попросити дітей перевернути підручники догори ногами та про себе прочитати завдання. Якщо ви учитель історії чи географії, то цього разу повісьте карту світу на дошці також догори ногами. Змусьте дітей не розгубитися та зорієнтуватися у просторі.
Що дає прийом: дуже потужний запуск мозкової діяльності, експрес-запам’ятовування нової інформації.
Вправа 5. Різні прийоми читання
Сприйняття тексту – одна з найскладніших задач для мозку (навіть дорослої людини). Завдяки читанню можна постійно переключати мозкову діяльність в різні режими. Протягом уроку використовуйте різні способи читання: учні читають про себе і вголос, завдання читає і вчитель, і учні по черзі. Запропонуйте гру: читати частину тексту з різними емоціями. Один учень читає задачку плачучи, інший – низьким, басистим голосом. Також вдало, якщо одну с частин тексту учні прочитають хором.
Ще одна дуже “робоча” вправа – це читати текст, закривши одне око рукою. Наступний текст читається вже іншим оком.
Що дає вправа: тренування пам’яті, ефективне сприйняття прочитаної інформації.
Вправа 6. Помінятися місцями за партою
Бачите, що втрачаєте увагу класу? Під час уроку попросіть помінятися сусідів по парті між собою місцями до кінця уроку. Це як міні-стрес та раптовий новий досвід для мозку.
Що дає прийом: можливість розворушити учнів, після такої вправи вони відразу починають слухати вас уважно, а в класі покращується дисципліна.
Вправа 7. Відчиніть двері або вікно
Потік нових звуків активує нові зони мозку. Достатньо зробити це на 2 хвилини, аби провести цілий урок із активними учнями. Що дає прийом: змусити прокинутися мозок, підвищити уважність.  Читати тут...

пятница, 25 октября 2019 г.


Супервізори для вчителів НУШ

Метою супервізорів буде професійний та особистісний розвиток педагогів. Вони, зокрема, допомагатимуть вчителям долати професійні труднощі, протидіяти стресу, запобігати професійному вигоранню та зміцнювати позитивну самооцінку. Супервізія також допомагатиме коригувати освітній процес відповідно до завдань НУШ.
Міністерство освіти і науки запровадило систему професійної підтримки для педагогів Нової української школи.
Про це йдеться в наказі №1313 від 18 жовтня, повідомили на сайті МОН.
Супервізори (професійні помічники) допомагатимуть вчителям, їхнім асистентам, тренерам-педагогам, директорам та заступникам директорів шкіл, а також фахівцям ІРЦ.
Метою супервізорів буде професійний та особистісний розвиток педагогів. Вони, зокрема, допомагатимуть вчителям долати професійні труднощі, протидіяти стресу, запобігати професійному вигоранню та зміцнювати позитивну самооцінку. Супервізія також допомагатиме коригувати освітній процес відповідно до завдань НУШ.
Під час супервізії вчителі матимуть консультації щодо:
·         впровадження НУШ;   реалізації освітніх програм і навчальних планів, організації освітнього середовища;  впровадження сучасних методик і технологій навчання;  використання інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій;   самоосвіти та самовдосконалення;   побудови демократичної моделі управління закладом освіти.    Також супервізори зможуть бути фасилітаторами та допомагатимуть налагоджувати педагогіку партнерства.   Дивіться також “Меморандум співпраці батьків, учнів та педагогів”                Важливо розуміти, що супервізія – це не перевірка чи контроль. Супервізор – це наставник і консультант, який допоможе, підтримає, навчить нового та поділиться досвідом, – наголосила міністерка освіти і науки Ганна Новосад.        Супервізорів готуватимуть 311 тренерів, які пройшли спеціальне навчання цього року. Супервізорами можуть стати вчителі, тренери, тренери-педагоги, працівники закладів післядипломної педагогічної освіти, методисти, залучені до сертифікації експерти, а також директори шкіл та їхні заступники з навчально-виховної роботи.  Супервізія складатиметься із 1-3 наставницьких циклів, під час яких будуть застосовуватись індивідуальна та групова форми роботи за такими напрямами:         ознайомлення з результатами самооцінювання педагога та вибраними пріоритетами для розвитку;      спостереження за діяльністю педагога;         підтримка у створенні плану професійного розвитку;   наставницькі бесіди;         групове обговорення найкращих практик, труднощів (пошук шляхів вирішення), а також можливостей для розвитку.

четверг, 24 октября 2019 г.

    Вчителям
Шаблони для здійснення формувального оцінювання   
Сьогодні педагоги все більше згадують про поняття формувального оцінювання, яке дозволяє оцінити і скоригувати процес навчання, оскільки здійснюється в процесі навчання, і необхідне для того, щоб з’ясувати, чи успішно учні засвоюють матеріал, а також визначити, як необхідно будувати процес навчання в подальшому. Формувальне оцінювання покладене в основу оцінювання Нової української школи, і учні перших та других класів оцінюються саме за цим принципом. Міністерство освіти і науки України видало методичні рекомендації, які окреслюють напрями діяльності вчителя щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу, ми ж пропонуємо вашій увазі шаблони для здійснення формувального оцінювання, які можна використовувати не лише в початковій, але й у середній та старшій школі.  Оскільки при формувальному оцінюванні доцільно акцентувати увагу лише на позитивній динаміці досягнень учнів, враховувати, що оцінюється не учень, а його робота, вчитель може заповнювати індивідуальну картку навчального поступу учня, щоб зафіксувати прогрес (Індивідуальна картка навчального поступу учня). Також учитель може робити оцінювальний аркуш для класу чи групи, щоб визначити рівень засвоєння матеріалу відповідно до навчальної програми (Оцінювальний аркуш для групи). Одним з найкращих прийомів формувального оцінювання є використання таблиці ЗХД, яку учні заповнюють на початку вивчення теми (уроку) на по її завершенню (Таблиця ЗХД до теми).  Скачати  Детальніше тут...

понедельник, 7 октября 2019 г.

среда, 28 августа 2019 г.


Відповідаємо на запитання.  Як оцінюватимуть, розподіл годин та документація у класах НУШ
– Чи буде у 2019/2020 навчальному році у програмі НУШ для 2-го класу інформатика?
Робочий навчальний план розробляє заклад освіти на основі типової освітньої програми. З огляду на матеріально-технічну базу і кадровий потенціал закладу, ухвалюється рішення про виокремлення інформатики з інтегрованого курсу в окремий предмет чи про реалізацію інформатичної освітньої галузі в інтегрованому курсі “Я досліджую світ”. 

МОН визначило, як оцінювати другокласників НУШ
Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання учнів 2-го класу Нової української школи.
Про це йдеться в наказі №1154 від 27 серпня, який “Новій українській школі” надали в Інституті модернізації змісту освіти.
“Навчальні досягнення учнів других класів підлягають формувальному і підсумковому (тематичному та завершальному) оцінюванню. Оцінювання результатів навчання учнів других класів здійснюється вербально“, – зазначено в рекомендаціях.
Критерії оцінювання встановлює вчитель із поступовим залученням учнів до цього процесу. Орієнтирами для визначення критеріїв є вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів, визначених Держстандартом.
“Під час здійснення формувального оцінювання важливо не протиставляти дітей один одному. Стимулом розвитку має бути співвідношення роботи (відповіді, дії тощо) з тим, як дитина працювала раніше.
Доцільно акцентувати увагу лише на позитивній динаміці досягнень учнів, враховувати, що оцінюється не учень, а його робота“, – наголошено в рекомендаціях.
Вчитель може заповнювати індивідуальну картку навчального поступу учня, щоб зафіксувати прогрес:  Завантажити НАКАЗ за посиланням...