понедельник, 21 мая 2018 г.

Нова модель оцінювання для 1-х класів
Як по-новому оцінюватимуть учнів перших класів
Міністерство освіти і науки запропонувало нову модель оцінювання для перших класів. Це описова модель, що дозволяє оцінювати учнів в умовах компетентнісного навчання. До цього в Україні практики такого оцінювання не було. Школи знають, як оцінити  результати   навчання (наприклад, кількість помилок у  диктанті), проте не знають, як оцінити процес навчання і компетентності. 
Навіщо потрібне нове оцінювання. 
З 2018/2019 навчального року всі перші класи працюватимуть за компетентнісним  навчанням. Згодом так навчатиметься вся початкова школа. Це означає, що учні замість запам’ятовування інформації (самоціль) опановуватимуть компетентності (навчання через практику і тому, що знадобиться в житті). Таке навчання передбачає не лише опанування академічних знань (з математики, мов, природничих наук тощо), а й так званих соціальних компетентностей (уміння працювати в команді, вирішувати складні проблеми, пропонувати нові ідеї тощо). Якщо академічну частину компетентностей у школах уміють оцінювати, то соціальну – ні. До того ж, академічна частина переважно оцінюється через призму кількості помилок, хоча на оцінювання мають впливати і, наприклад, обсяг докладених зусиль і прагнення учня. Тому для українських шкіл розробили нову модель оцінювання.
Для впровадження цієї моделі МОН запропонувало методичні 
рекомендації.  Детальніше...
Як саме оцінюватимуть учнів
Для здійснення формувального оцінювання робоча група МОН розробила 
Свідоцтво досягнень учня. Воно потрібне для того, щоб дати 
батькам і учням зрозумілий  та стукруторований зворотний зв’язок про те, 
що відбувалося протягом навчального року  чи семестру.
У першій частині свідоцтва вчитель оцінюватиме так звані соціальні і робочі
 компетентності. Наприклад, чи дитина була активною на уроці, чи ставила запитання про щось нове і незрозуміле, чи виявляла самостійність у роботі, чи була доброзичливою до інших і вирішувала конфлікти мирним шляхом. У другій частині компетентності оцінюються попредметно. Проте навчальні досягнення сформульовано, виходячи не з кількості помилок чи негативної оцінки  досягнень учня, а виходячи з його моделей поведінки і процесу навчання.
Свідоцтво досягнень Скачати файл...

Комментариев нет:

Отправить комментарий